Anna Mercadé reclama polítiques efectives d'igualtat de gènere a les empreses

Anna Mercadé, directora de l'Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona, va ser la convidada ahir en la segona conferència del Cicle d'Economia i Societat. Considerada un referent en qüestions relacionades amb l'empresa i la igualtat de gènere, Mercadé va fer una crida a posar al capdavant de la llista de prioritats les polítiques que duguin a una major igualtat en aquest camp. La conferenciant va aportar dades que va qualificar de "molt preocupants", i que se sintetitzen en el fet que a la base (la població universitària de Catalunya) la presència de dones és molt àmplia (un 60% del total), mentre que a la cúpula de les empreses és molt minsa (8,2% en els consells d'administració i 4,5% en les direccions generals). 

Per Mercadé, canviar aquestes xifres no és només una qüestió de justícia i igualtat, sinó d'eficiència. "Està demostrat que on hi ha més equilibri de gènere, els resultats són millors", va apuntar, per concloure que "els joves han d'empènyer" perquè es faci aquesta transformació. Molt crítica amb propostes de multinacionals com Google (endarrerir la maternitat amb la congelació d'òvuls), Mercadé creu que cal un canvi profund de mentalitat que permeti conciliar vida familiar i professional, i que passa, segons va dir, per una major infraestructura pública de suport a la família.

Mercadé va dedicar el final de la intervenció a desglossar les habilitats que creu que es demanarà als joves com a futurs empleats: "coneixements tecnològics, visió internacional, habilitats interpersonals, creativitat, innovació, mentalitat emprenedora i valors ètics".