Casos #exitCreatic: Moving Mood

La inquietud de la dissenyadora Rut Turró per donar-li un sentit a la moda, per trobar una fórmula que connectés el sector tèxtil amb el sector social, va donar els seus fruits a finals del 2014 amb la creació de Fit and Sit, projecte amb el qual va guanyar els Premis Creatic. Es tracta d'una start-up dedicada al disseny i confecció de roba per a persones en cadira de rodes, que actualment s'anomena Moving Mood.

Després de celebrar els 15 anys dels Premis Creatic el passat mes de novembre, seguim amb una sèrie d'entrevistes per donar a conèixer diferents emprenedors i emprenedores que van guanyar el premi en alguna edició.

Com va néixer Moving Mood?
Tot va començar el 2010 quan diferents amics em van preguntar on podien trobar roba per als seus familiars, que estaven enllitats, ja que tenien molts problemes per vestir-se. En veure que no obtenien resposta i que no hi havia productes al mercat per cobrir aquesta necessitat, se’ns va ocórrer impulsar una línia de roba específica per a persones amb mobilitat reduïda.

Com ha anat evolucionant el projecte?
El projecte l’hem anat remodelant i ampliant. Avui ens centrem amb el desenvolupament de solucions del vestir i complements per a la mobilitat reduïda. Hem creat una nova marca per a la nostra botiga online, Moving, i hem ampliat els serveis amb un Métode Científic Deductiu, format per quatre passos senzills, per assessorar les empreses de moda en accessibilitat.

Dueu a terme tota la cadena de producció?
De moment, ens encarreguem del disseny i la comercialització i externalitzem la confecció a empreses tèxtils de Catalunya, per exemple tot el que és gènere de punt ho produïm aquí a Mataró perquè en són experts. Apostem pel quilòmetre 0 i intentem que els recursos es quedin aquí ja que tenim una gran tradició tèxtil, coneixements i experiència en aquest sector.

Què us va aportar guanyar els premis Creatic el 2014?
Per a nosaltres guanyar els Premis Creatic va ser un gran impuls perquè tot just havíem sortit al mercat a finals del 2014, després de quatre anys d’investigació i va servir per enfortir la nova empresa. Després, el fet d’estar a la incubadora del TecnoCampus és un gran avantatge perquè estàs en relació amb altres emprenedors i entre tots ens ajudem.

Així que no només el premi és important...
Els serveis adherits al premi ens han ajudat molt, per exemple a través de la participació en el Pla Embarca on tenim dos tutors que ens han permès millorar tot el model de negoci. El gran avantatge del TecnoCampus és que és un centre tecnològic i universitari, fet que et permet establir vies de col·laboració amb els estudiants, en el nostre cas amb els alumnes de l’Escola Superior de Ciències de la Salut.

Quina ha estat la teva experiència com a emprenedora?
Porto quinze anys emprenent, vinculada també a projectes socials, i des del disseny de moda vaig decidir que havia de fer alguna cosa més útil. Per això al llarg d’aquests anys el meu objectiu ha estat unir el sector tèxtil i el sector social perquè el disseny de moda servís per a alguna cosa més que per pujar l’autoestima.

Com veus el futur de l’empresa d’aquí a uns quants anys?
Nosaltres tenim un pla de negoci que marca que en tres anys serem vuit persones, la meitat amb discapacitat. Per exemple, els comercials són persones amb discapacitat perquè poden explicar molt millor el producte i les necessitats que cobreix. Per altra banda, nosaltres estem molt contents d’estar al TecnoCampus i ens agradaria seguir aquí, encara que ja veurem si ajuntem dues oficines o ens quedem amb una. La idea és sempre tenir una seu i subcontractar els serveis i, a llarg termini, muntar el nostre taller de confecció.