Les empreses del TecnoCampus PG Conocimiento i Epinium, presents al Mobile World Congress

Dues empreses del parc empresarial del TecnoCampus, PG Conocimiento i Epinium, han participat al Mobile World Congress (MWC), la cita més important del món en l’àmbit de la telefonia i la mobilitat. Ambdues empreses ho han fet amb estand propi: PG Conocimiento al MWC i Epinium al 4YFN, un punt de referència i d’atracció de l’emprenedoria a nivell internacional.

PG Conocimiento és una empresa centrada en l’anomenat business intelligence, que implica la transformació de dades en coneixement per optimitzar el procés de presa de decisions. Mara Gómez, sòcia i directora de l’empresa, afirma que el MWC és un gran aparador per presentar Atlas SBI: “El nostre objectiu és contactar amb potencials socis tecnològics per establir aliances estratègiques i estendre la nostra solució en business intelligenge a altres mercats”. En aquest sentit, les aliances poden ser amb consultories multinacionals o amb fabricants de software que estiguin buscant una alternativa innovadora en aquest àmbit. Per altra banda, el MWC també suposa una gran oportunitat per conèixer les novetats del sector. En aquest sentit, Xavier Plaza, director tècnic de PG Conocimiento, afirma que les tendències en business intelligence són en mobilitat i en learning machine. “El learning machine és l’aprenentatge automàtic de les màquines a través d’un programari que permet detectar patrons de comportament a partir de l’anàlisi de dades”, afirma Plaza.

En el cas d’Epinium, guanyadora dels darrers premis Creatic a l’emprenedoria, aquest és el segon any que exposa al 4YFN, on hi participen més de 600 start-ups de tot el món. Enguany hi presenten Epinium Analytics, una eina al núvol per ajudar marques i fabricants presents a Amazon a crear el seu pròxim èxit de vendes. “Ho aconseguim optimitzant el posicionament orgànic, a través de títols, descripcions i fotos del producte, per exemple, però també a través del posicionament de pagament”, explicar Carlos Martínez, fundador d’aquesta start-up ubicada a la incubadora del TecnoCampus.

L’empresa estrenarà Epinium Analytics aquest 2018 després d’haver obtingut per part de la Generalitat un ajut de 75.000 euros, que destinaran a potenciar un tipus d’innovació aplicada al marketplace. El seu objectiu és que les empreses puguin llançar un producte a un preu que sigui molt atractiu en relació als seus competidors.