Com convertir els estudiants en els protagonistes del seu propi aprenentatge

Estudiants de segon curs del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals i de la Doble titulació en Administració d’Empreses i Gestió de la Innovació i Màrqueting i Comunitats Digitals del TecnoCampus van celebrar la setmana passada un concurs de projectes dins de l’assignatura d’Estratègies de Publicitat i Promoció, impartida per la professora Thibisay González. L’objectiu de l’activitat era involucrar els estudiants en el seu propi aprenentatge a través d’un acte on es premiessin les millors campanyes de màrqueting presentades com a projecte final de l’assignatura.

Cada equip havia de dissenyar una estratègia publicitària sobre una marca coneguda, amb els respectius materials gràfics, audiovisuals, presentacions i informes, entre d'altres productes. Les campanyes les valorava un jurat format per un representant de cadascun dels equips, valoració que no estava vinculada a la nota atorgada per la professora. “El més significatiu és que tots els equips van mostrar un gran compromís amb el repte plantejat”, explica Gonzáelz. Sota el títol I Edició dels Premis Clavell, per ser aquesta la primera flor que es va cultivar a la zona del Maresme, durant l’acte es van entregar cinc premis relacionats amb els àmbits de l’originalitat, l’emoció, l’edició, el record i la senzillesa. També és va atorgar un últim premi, amb el nom de Clavell d’Or, al projecte més destacat d'entre totes les propostes presentades. L’equip format per els estudiants de la Doble titulació en Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació i Màrqueting i Comunitats Digitals David Giménez, Víctor Marín, Daniel Herrero, Sergi Coll, Roger Gubau i Oriol Antequera va guanyar aquest darrer premi per una campanya publicitària sobre la marca Fanta. “Vam internar crear una campanya que captés un nou target, l’adult, ja que Fanta sempre s’ha enfocat als joves”, explica Giménez sobre el projecte. “Penso que vam guanyar perquè vam dedicar-hi bastantes hores però, sobretot, perquè vam posar-hi molta passió”, valora l’estudiant. Pel que fa al Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals, els guanyadors van ser Jordina Sánchez, Toni Ávila, Neus Moreno i Alex Rodríguez, que van presentar un proposta al voltant de la marca Spotify.

Com a estudiant, Giménez creu que aquest tipus d’activitats donen valor afegit a les assignatures del grau: “Una de les coses més satisfactòries és veure amb els teus propis ulls com una idea que tenies es converteix en un projecte real”. En aquest sentit, la professora de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa considera que potenciar aquest tipus d’iniciatives és una manera d’implicar els estudiants en el seu propi aprenentatge: “Les noves generacions d’estudiants es motiven més quan senten que són els protagonistes del seu procés de formació”. “Aquest tipus de reconeixement estimula la competitivitat sana, i això els serà de gran ajuda en la seva futura vida com a professionals”, conclou González.