Estudiants del TecnoCampus creen l'empresa DirCom Marketing, dedicada a la comunicació multicanal

Jordi Sánchez, Marcel Cierco i Lluc Colomo són estudiants del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals del TecnoCampus i recentment han creat l’empresa DirCom Marketing, que ofereix solucions en l’àmbit de la comunicació multicanal i el màrqueting digital. L’han creat juntament amb Xavier Giralt, amb més de vint anys d’experiència dins del sector de la tecnologia, que paral·lelament és soci de l’empresa AMI Projects.

Des del novembre del 2016, DirCom Marketing està a allotjada a la incubadora del parc empresarial i tecnològic del TecnoCampus. En aquesta entrevista Jordi Sánchez ens explica com han estat els inicis d’aquesta primera aventura empresarial.

Com va començar tot?
Ens vam conèixer a la preincubadora del TecnoCampus, encara que treballaven en projectes separats. El Marcel i el Lluc hi portaven gairebé dos anys treballant en una aplicació relacionada amb l’oferta turística de Barcelona, mentre que jo vaig entrar-hi després de participar en el Weekend Challenge. Després, ells dos van conèixer el Xavier Giralt, l’altre soci de l’empresa, en un congrés del sector turístic i es van adonar que el que estaven fent els uns i els altres eren projectes molt complementaris.

A partir d’aquí, com va néixer DirCom Marketing?
Des de l’empresa AMI Projectes, el Xavier estava desenvolupant el producte Guestin, una eina perquè els hotels millorin la comunicació amb els seus clients. Com que la comercialització d’aquest producte és complexa, van decidir començar un projecte conjunt. A partir d’aquí, em van proposar muntar l’empresa de manera conjunta per aconseguir realment el punt innovador que actualment oferim com a empresa.

Quin és aquest valor diferencial?
La nostra proposta de valor de manera global és que l’empresa està estructurada en dues branques: comercialitzar la marca Guestin i el màrqueting online. Des de DirCom Marketing fem màrqueting integral o comunicació multicanal, i en certa manera ho podem fer gràcies a la sinergia que tenim amb l’empresa del Xavier. AMI Projects s’encarrega de la part més tecnològica, sobretot útil per al màrqueting orientat al punt de venda, com per exemple la instal·lació de pantalles o les tv a les habitacions. En aquest sentit, el Marcel i el Lluc treballen més en la comercialització del producte Guestin, i a obtenir el feedback del sector per millorar el producte, i jo m'encarrego més de la part de màrqueting online, amb l’ajuda d’en Sergi Pla, estudiant del TecnoCampus i membre de l’equip de DirCom.

Quin altre valor afegit oferiu als vostres clients?
La proposta de valor final per als nostres clients és que nosaltres som els seus únics interlocutors. Ens vam adonar que dins del sector del màrqueting el client normalment ha de parlar amb diferents persones en funció del tipus de servei, per exemple amb un dissenyador, un fotògraf o una empresa tecnològica. En el nostre cas, el client només ha de interlocutar amb l'equip de DirCom Marketing, ja que som nosaltres els qui ens encarreguem de delegar la feina als nostres partners quan és necessari.

Com feu finançat l’empresa?
Tots els membres de l’equip vam fer una aportació econòmica a parts iguals en concepte de capital social, tot i que el Xavier va fer una contribució superior ja que alhora és un dels nostres principals inversors. Per altra banda, la seva aportació ens donava més marge per comercialitzar Guestin i perquè el projecte avancés.

Quin és el suport que heu rebut per part del TecnoCampus?
Una de les sorts que hem tingut és que des del TecnoCampus ens han ajudat a trobar un gestor, de manera que el costos de gestoria no els hem hagut de pagar tots al principi com acostuma a succeir. Des d’un inici, teníem clar que volíem instal·lar-nos al TecnoCampus ja que tots estudiem aquí i per tant, això ens permet compaginar millor la nostra vida acadèmica amb la laboral. Per altra banda, segurament no haguéssim començat aquest projecte si els tres no haguéssim coincidit a la preincubadora.

En els últims anys hi ha hagut un boom en el número d’empreses que ofereixen serveis en l’àmbit del màrqueting digital. Per què creus que hi ha hagut aquest creixement?
Aquesta crescuda s’ha produït perquè estem començant a sortir d’una crisi que ha durat basant, i sobretot les petites i mitjanes empreses, que al final representen bona part del percentatge del PIB a Espanya, són conscients que necessiten tenir presència a Internet si volen continuar existint. En aquest sentit, actualment ens trobem en un punt on si hi ha empreses que van invertir en Internet fa uns vuit o nou anys, i que no ho fan fet massa més durant els temps de crisi, ara s’han de renovar. Tot i així, considero que al final les empreses que es mantindran seran aquelles capaces d’oferir una proposta de valor diferenciada de la resta.