Un grup d'empreses de Mataró viatja a Florida a la recerca de noves oportunitats de negoci

Un grup de cinc empreses de Mataró i una de Girona viatja a Florida a la recerca de noves oportunitats de negoci. Durant sis dies, es reuneixen amb potencials clients, distribuïdors, possibles col·laboradors, inversors i organismes de finançament privats que els pugui obrir camí en el mercat nord-americà. L'estada als Estats Units la promou el parc TecnoCampus, que recentment ha establert un acord de col·laboració per a l'intercanvi d'experiències amb el Research Park de la Florida Atlantic University. Les empreses participants en aquesta missió són Alooha, Mar&Nua Barcelona, Unisport, Linkm, Guitare i Tramontana.

L'objectiu de la missió és provocar que cadascuna d'aquestes empreses tinguin l'opció de presentar els seus projectes a diversos actors del mercat nord-americà. L'agenda d'activitats dels pròxims dies està planificada al detall per tal que les trobades de les empreses catalanes es faci amb un públic específic que s'ha seleccionat prèviament.

Entre les empreses que formen part d'aquesta expedició n'hi ha de diversos sectors i també amb objectius diferents: recerca de clients, distribuïdors, socis o inversors.  Segons declaracions recollides per l'agència de notícies ACN, Marc Armengol, d'Unisport, explica que el seu propòsit és poder signar un acord amb alguna universitat de Florida, a través de la qual poder desenvolupar algun dels seus programes de formació en gestió esportiva. Unisport és una escola de negocis del sector esportiu que té dos anys de vida i, amb seu al TecnoCampus, ofereix formació en gestió empresarial aplicada al món de l'esport. S'adreça a professionals del sector com jugadors, directius o periodistes i, amb l'estada a Florida, pretén engegar el procés d'internacionalització dels seus productes.

Una altra de les empreses que forma part de la missió és la línia de moda femenina Mar&Nua Barcelona, que a diferència d'Unisport busca ja consolidar un mercat on ja abans havien posat el peu. Segons una de les responsables, Mar Robles, l'empresa rep una alta demanda del mercat nord-americà, que és referent en el seu segment de mercat. Mar&Nua Barcelona presenta col·leccions 'Prêt a Porter' dirigides a dones amb corbes d'entre 20 i 45 anys que no es resignen a vestir a la moda de cada temporada. Les peces de roba que dissenyen persegueixen accentuar allò positiu de cada figura. L'empresa té previst llançar aviat la seva primera botiga de roba a internet.

Altres empreses que també participen són Alooha (publicitat), Limkm (consultoria en social media marketing), Guitare (moda femenina) i Tramontana, l'única de les empreses participants que no és de Mataró. Té seu a Girona i es dedica a l'automoció, a la fabricació de cotxes esportius de luxe a mida.

Connexió permanent amb Florida

Al marge de la missió empresarial que s'engega aquesta setmana, Mataró té des de fa poques setmanes una connexió empresarial permanent amb el sud de Florida. A través d'un acord entre el TecnoCampus i el Research Park de la Florida Atlantic University, empreses d'una i altra banda de l'Atlàntic poden fer estades gratuïtes de tres mesos per explorar sobre el terreny les possibilitats d'impulsar negocis a l'estranger.