Marteen Sports World patenta la cera per a esquí 100% ecològica

El fundador de l’empresa Marteen Sports World, Guillem Capellades, explica el desenvolupament d’aquesta gamma de ceres cent per cent ecològiques pensada per practicar esport sense danyar el medi. De moment, sota la marca NZero ofereixen una gamma de ceres per a l’esquí, una idea revolucionària a nivell espanyol, pionera i molt innovadora.

L’empresa ha estat una de les participants del Pla Embarca de l’edició 2015 de la Generalitat de Catalunya i aquest any estrena ubicació en el parc tecnològic TecnoCampus.

Com van ser els inicis de Marteen Sports World?
La idea va sorgir fa uns quatre o cinc anys quan vaig detectar que hi havia una mancança en el món de l’esport de productes ecològics com a accessoris, és a dir, hi ha molts esports que requereixen accessoris com cera o resines per efectuar-se.

Com es diferencia el vostre producte del de la competència?
Bàsicament el fet que sigui cent per cent ecològic, no hi ha ningú més que ho fabriqui. De fet, a Espanya som els únics i a Europa només som dues empreses que oferim productes d’aquest tipus cent per cent ecològics.

Ceres cent per cent ecològiques... Heu patentat el producte?
El producte està patentat a nivell espanyol i europeu i ara estem ampliant la cobertura de la patent a altres països i mercats com Japó, Nova Zelanda o Sud Amèrica. A dia d’avui estem venent a Espanya i a Europa però l’objectiu és obrir nous mercats, ja que el producte va néixer pensant en l’exportació, per un tema de volum de mercat, de cultura de l’esport i de cultura ecològica.

Està en marxa la gamma de ceres per a esports d’esquí anomenada NZero. Hi ha altres esports que voleu atacar?
Actualment estem treballant en el skateboard, sobretot pensant en els usuaris que fan el que s’anomena ‘grindar’, lliscar per superfícies amb la taula de skate, ja que utilitzen la cera per a la part inferior de la taula o per al cantell de superfícies. Els productes per al món del skate ja estan en marxa però estem desenvolupant altres idees per a altres esports com el pàdel o l’escalada, amb la idea d’oferir una alternativa al magnesi.

Des de Marteen Sports World us encarregueu de tota la cadena de producció?
En principi externalitzem la majoria d’elements, buscant els millors proveïdors en cada cas. També subcontractem el servei de desenvolupament a laboratoris externs, actualment treballem amb el laboratori Leitat que està ubicat a Terrassa. Nosaltres tenim la idea, coneixem com funciona el mercat i quin tipus de producte volem però necessitem d’uns químics o uns desenvolupadors de recerca.

Fa unes setmanes vau participar a la fira ISPO de Munich. Quina valoració en faríeu?
Aquesta és la tercera vegada que participem amb estand propi i és rellevant perquè és una de les fires més importants del món en relació a activitats d’oci extern com per exemple esports de neu, activitats de ciclisme, de muntanya o inclús de pàdel surf, que últimament està creixent molt.

Heu participat en el Pla Embarca de la Generalitat de Catalunya. De quina manera us ha ajudat?
Hem tingut la sort de participar en el Pla Embarca 2015 i realment ha estat una gran experiència perquè et permet organitzar-te, establir prioritats i compartir experiències amb altres persones que passen o han passat pel mateix moment que tu. Allò que et permet un programa com el Pla Embarca és posar en ordre els diferents elements del teu projecte i sobretot gaudir de la figura d’un tutor, que et dóna aquest punt de vista extern una mica crític però a vegades molt necessari.

Aquest any també estreneu ubicació... Què consideres que us pot aportar estar al TecnoCampus?
Ens pot enriquir com a empresa i ajudar-nos a madurar. Valorem poder tenir accés a un coneixement i a unes formacions així com tenir la oportunitat de compartir experiències amb altres empreses que estan aquí i que han viscut els mateixos moments vitals que nosaltres.

Quina recomanació donaries als emprenedors que tot just comencen?
A vegades potser has de ser més llençat, volem tenir-ho tot molt controlat i el temps va passant i sovint això no t’aporta res. En el meu cas, penso que si hagués tirat endavant abans algunes de les idees que fa quatre o cinc anys ja tenia en ment potser estaria en un altre moment. Tot i així, el més important és engegar-ho, no tenir por a tirar endavant, crear una xarxa de contactes i donar a conèixer el projecte o el producte al màxim perquè mai saps què et pot aportar la gent que tens al teu voltant.

Quins són els objectius de Marteen Sports World per al 2016?
Pel que fa NZero, la línia de negoci que ja està funcionant, l’objectiu d’aquest any seria l’exportació. La presència a la fira de Munich ens ha permès fer contactes amb mercats potencialment grans, com Japó o Nova Zelanda, que ens interessen molt per trencar l’estacionalitat, per al tema d’esquí i també per al tema ecològic. En relació a altres línies, la idea seria consolidar-ne algunes com el skate o l’escalada i obrir-ne de noves que tenim en ment. Hi ha molt de camí per recórrer, l’esport és dinàmic, cada cop hi ha més gent que en vol practicar i la perspectiva és que segueixi en aquesta línia.

Consideres que la societat està més sensibilitzada a cuidar el medi natural a l’hora de practicar esport?
Penso que la gent cada cop n'és més conscient, encara que és un procés llarg i s’ha d’anar mica en mica. Però quan parlem amb la gent veiem el canvi, molts ens comenten que per fi hi ha algú que pensa que l’activitat que fem en el medi no ha de deixar residus. Aquesta és una mica la nostra filosofia d’empresa i la nostra aportació, fem que la gent gaudeixi fent esport sense que malmeti el medi.