Més de 300 estudiants participen a la jornada “Les cares del màrqueting”

L’auditori del TecnoCampus es va omplir dimarts a la tarda amb més de 300 estudiants que van participar a la Jornada de Màrqueting 2016, organitzada per l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa del TecnoCampus. Sota el títol “Les cares del màrqueting”, l’acte estava orientat a tot els estudiants del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals del TecnoCampus i de la doble titulació amb el Grau en Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació, així com a aquells estudiants interessants en el tema.

El director del TecnoCampus, Jaume Teodoro, i la presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén, van ser els encarregats de donar la benvinguda als assistents de la jornada. El coordinador del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals i de la doble titulació, Àlex Araujo, va presentar l’acte i va moderar la taula rodona protagonitzada per professionals del sector del màrqueting digital: Xavi Pla, director de compres de InboundCycle; Albert Ribera, CEO&Founder de Link To Media; i Javi Segarra, Project Manager de Tesubi. Després de la taula ronda es va dedicar un espai a Generación Marketing i, per últim, l’acte va concloure amb la conferència “De la final de ‘LOL’ al Periscope de Piqué”, a càrrec del mentor a Conector & Founder Institute Quino Fernández.

Apropar els estudiants al món laboral

Quin és el futur del màrqueting digital? Quins perfils professionals es busquen? Quin és el dia a dia d’un professional d’aquest sector? Aquestes són algunes de les preguntes que Xavi Pla, Albert Ribera i Javi Segarra van contestar durant la taula rodona de “Les cares del màrqueting”. Els tres van coincidir en la importància de tenir a l’equip persones proactives, curioses i que sàpiguen treballar en equip. “Una de les coses que més valorem és la curiositat, que siguin apassionades no només pel màrqueting, sinó per qualsevol cosa”, afegeix Xavi Pla. En aquest sentit, Albert Ribera va afirmar que actualment “el sector d’Internet té una demanda brutal i que es necessiten urgentment experts en màrqueting especialitzats en diferents àmbits i que tinguin la capacitat d’autogestionar-se”. Javi Segarra va explicar que és interessant participar en aquest tipus de jornades perquè “és una manera de compartir amb els estudiants la nostra experiència laboral i explicar la realitat del màrqueting digital".

Més de 300 estudiants van assistir a l’acte i van poder participar activament de la jornada "Les cares del màrqueting" des les xarxes socials utilitzant el hashtag #MKTecnocampus, que es projectava a la pantalla de l’auditori. Laia Closa, estudiant de la doble titulació d’Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació i Màrqueting i Comunitats Digitals que va assistir a la jornada, considera que un acte com a aquest ajuda a donar sentit al grau que estudien: “Que des de la universitat s’organitzi una jornada d'aquest tipus és una manera de veure que el que estudiem va més enllà de les aules”. Oriol Antequera, alumne de primer de la doble titulació, opina que aquest tipus d’activitats “t’ajuden a complementar la formació que reps a les aules i et motiven a seguir aprenent coses noves”.

Generación Marketing

Generación Marketing és la comunitat d’estudiants de màrqueting del TecnoCampus, que va participar ahir a la jornada “Les cares del màrqueting” en un espai destinat a presentar diferents projectes engegats per estudiants del TecnoCampus. En concret, van haver-hi cinc ponències de les següents iniciatives: Fuel Addicted Girls, Demas6Basket, Woodopy, Tappguide i Unitop. Cadascun dels equips van compartir amb la resta d’estudiants com va néixer el projecte, en quin moment es troben ara i quins objectius es plantegen de cara al futur. Adrien Rodrígues, principal impulsor de Generación Marketing, va afirmar que el principal objectiu d’aquesta iniciativa és “conscienciar als alumnes que les idees es poden dur a terme, que no han de tenir por al fracàs”. A més, considera que “és important que els estudiants es coneguin entre ells i comparteixin coneixements i experiències” com una manera de mantenir-se actualitzats i de donar visibilitat als diferents projectes i idees de negoci que neixen dels estudiants del TecnoCampus.