Neix Generación Marketing, una iniciativa per connectar els estudiants de màrqueting del TecnoCampus

Generación Marketing és un grup engegat per estudiants del TecnoCampus amb l’objectiu d’unir els estudiants dels diferents cursos del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals, incloent la doble titulació amb Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació. Adrien Rodrigues, impulsor de la idea, explica l’evolució d’aquesta iniciativa nascuda el gener del 2016 i quins són els reptes de cara al futur.

Quins són els inicis de Generación Marketing?
Tot va començar un dilluns del mes de gener, tornava de la universitat amb cotxe cap a casa per la costa i hi havia una posta de sol increïble. Això em va fer recordar una experiència que havia viscut sis mesos abans, les pràctiques de tres mesos que vaig realitzar a una empresa a Sud-àfrica.

Quina relació hi ha entre la posta de sol i el projecte?
Quan vius un temps a Sud-àfrica t'adones que funcionen com una societat col·laborativa, és a dir, s’ajuden els uns als altres per una manca de mitjans i recursos. A partir d’aquí, vaig pensar que seria interessant impulsar alguna iniciativa que unís els estudiants dels diferents cursos del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals. A partir d’aquí, el resultat final del projecte va sortir del treball en equip amb la resta de companys i del suport del coordinador del grau, que ens va motivar perquè tiréssim eecdavant el projecte.

Quins són els vostres objectius?
El primer és aconseguir unió entre els estudiants, que es coneguin entre ells i puguin compartir coneixements més enllà d’allò que es treballa a classe. El segon objectiu és que els estudiants del TecnoCampus puguin escriure articles a la revista digital de Generación Marketing, activa des d’aquesta setmana, una manera de millorar la reputació online i de crear una marca per guanyar prestigi en el sector i contactar amb empreses. Tot i així, els continguts hauran de passar una sèrie de filtres ja que amb aquest projecte volem apostar per la qualitat. En aquest sentit, a vegades falta consciència sobre que el màrqueting no és només disseny i promoció sinó que hi ha un treball d’investigació de mercats, i des de Generación Marketing ho volem potenciar. Per últim, amb aquest projecte volem donar visibilitat a tots les idees que neixen dels estudiants i ajudar a desenvolupar i tirar-les endavant.

En quin moment es troba ara Generación Marketing?
Ara mateix estem creant comunitat a través de l’equip de set persones que estem liderant el projecte: Oliver Díaz, Marta Corts, Marta Llano, Gerard Canals, Laia Closa, Bruno Gabarrón i Adrien Rodrigues. Cal destacar que sense la bona feina en equip res d’això s’estaria aconseguint.

De quina manera el TecnoCampus us ha donat suport en aquesta iniciativa?
En primer lloc, ens faciliten aules per organitzar els esdeveniments. Per  la jornada “Les cares del màrqueting” del passat 19 d'abril, Alex Araujo, el coordinador del grau en Màrqueting i Comunitats Digitals, ens va comentar si volíem un espai per al projecte, això ens va demostrar que realment tenen confiança en aquesta iniciativa. En aquest sentit, aquest acte va significar un abans i un després ja que vam poder presentar i donar a conèixer el projecte davant de 300 estudiants.

Una de les accions que impulseu des de Generación Marketing són trobades i formacions. A la primera, i de moment única trobada, vau parlar sobre sexe i màrqueting. Quina valoració en faries?
En aquesta primera trobada van participar-hi una vintena de persones i ens va sorprendre positivament que vingués tanta gent ja que era la primera trobada i no les teníem totes. L’ambient d’aquestes reunions és proper i juvenil. L’objectiu és que siguin els propis estudiants qui condueixin l’ esdeveniment. Un dels objectius de Generación Marketing és motivar els estudiants perquè expressin sense por tot el saben i el que pensen, ja que molts cops la gent té por de dir les coses per por al fracàs.

Què pot aportar als estudiants Generación Marketing?
A l’etapa en la qual ens trobem ara, fer contactes i conèixer molta gent. Des de Generación Marketing volem promoure una comunitat on l’estudiant pugui compartir les seves idees i aconsegueixi suports per tirar-les endavant.