“Quan viatgem també podem cuidar el planeta i contribuir en el progrés del territori”

La start-up Mundiology, ubicada a la incubadora del parc tecnològic del TecnoCampus, va participar en una jornada organitzada dins del projecte Links Up el mes passat a ParcBit de Palma de Mallorca. Es tracta d’un projecte europeu que té per objectiu estimular el creixement i la competitivitat de les start-ups del sud-oest d’Europa, generant així relacions comercials entre aquestes regions.

Angie Toro i Micaela Dip, dos de les fundadores de l’empresa, expliquen en aquesta entrevista els detalls de la jornada i com des de Mundiology han reinventat la clàssica agència de viatges a les noves demandes del mercat.

Mundiology va ser una de les cinc start-ups catalanes seleccionades per ACCIÓ per participar com a ponents a la jornada Links Up, impulsada des de la iniciativa Interreg Sudoe. ¿Quin era l’objectiu de la vostra presentació?
Com a nova start-up, tenim el repte de donar-nos a conèixer en el món del turisme, que és altament competitiu. Per un costat, el nostre objectiu era presentar el desafiament que suposa impulsar una forma de viatge sostenible i oferir al mateix temps experiències locals diferents. Per l’altre, des de Mundiology ens plantegem el repte afegit de ser una plataforma totalment ecommerce de gran abast pels viatgers.

La jornada s’emmarcava dins del seminari internacional de turisme INTO 2017, dedicat enguany a la intel·ligència artificial aplicada al sector. ¿Què destacaríeu?
Va ser una jornada molt productiva per conèixer futures tendències, ja que al ser una empresa de recent creació és interessant veure què fan les grans companyies. Ens va ajudar a entendre com les eines d’intel·ligència artificial ens poden servir per millor el servei que donem a l’usuari i sobretot, com el podem personalitzar.

Les agències de viatge sempre s’han considerat un àmbit de negoci bastant rradicional. ¿Quin és el factor diferencial de Mundiology?
Creiem que el viatge és purament humà i aquest és el principal factor de qualsevol experiència. A diferència de les agències tradicionals, apostem pel món digital perquè els usuaris puguin fer totes les gestions del servei de manera online. En aquest sentit, automatitzem tot el que està relacionat amb el procés de compra, tot i que sabem que els viatgers volen i necessiten que després hi hagi una persona darrera per a qualsevol dubte o inconvenient.

Un del elements clau són els partners locals de les destinacions. Quin tipus de vincle hi manteniu?
Aquest és un dels punts fonamentals per nosaltres, ja que és el nostre principal actiu. Per tant, seguim rigorosament una llista de criteris amb els que identifiquem els nostres viatges, i a partir d’aquests busquem els partners natius que comparteixin els nostres valors i filosofia. Sobretot ens centrem a buscar activitats autòctones, un passatge natural allunyat de les masses, un contacte real amb la cultura i les costums locals i allotjaments de tipus sostenible. En aquest sentit, l’objectiu és potenciar el desenvolupament de la comunitat local, fomentar en el viatge una consciència de consum responsable i que la petjada del viatge tingui un menor impacte mediambiental però sense renunciar a una experiència de qualitat.

El turisme sostenible és una tendència a l’alça?
Nacions Unides va declarar el 2017 com l’any del turisme sostenible, i des de Mundiology creiem que hi haurà un augment del turisme sostenible ja que s’han convertit en una necessitat per a molts països, en part per l’esgotament dels recursos naturals. En aquest sentit hem de generar consciència entre els viatgers si volem seguir gaudint de paisatges bonics i autèntics en el futur. Nosaltres estem molt compromesos amb el canvi climàtic i la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible per al 2030 ja que creiem que viatjant també podem cuidar el planeta i contribuir en el progrés del territori.

Mundiology està ubicada a la incubadora del parc tecnològic del TecnoCampus des del mes de juliol. Per què vau decidir instal·lar-vos aquí?
Dos dels membres de l’equip som antics estudiants del TecnoCampus i des de sempre hem respirat aquest ambient emprenedor des de la universitat. Estar ubicats al TecnoCampus ens envolta d’un ambient totalment creatiu, de constant creixement, i ens permet connectar tant amb joves com amb empresaris amb més trajectòria, i això ens permet estar en continu creixement i evolució. Per una banda, estar dins d’un ecosistema tecnològica ens ofereix l’intercanvi ideal per seguir plantejar-nos reptes i fomentant millores del nostre servei dins del sector turístic. Per l’altra, comptar amb el suport del TecnoCampus suposa un acompanyament per a nosaltres i sense cap mena de dubte un punt de confiança i de referència per a la nostra xarxa d’usuaris i col·laboradors.

Objectius per al 2018?
Creiem que és important estar actualitzat constantment i plantejar-se reptes en el dia a dia per seguir avançant. Tot i així, un dels principals objectius d’aquest any és fer una primera campanya forta de màrqueting online per a la propera temporada, tenint en compte que el mercat turístic a Espanya és força estacional. També volem donar els primers passos en el mercat llatinoamericà.