Sportnomia: Els experts vaticinen que l’esport pot ajudar a dinamitzar l’economia i la marca turística del territori

La jornada Sportnomia ha reunit avui empresaris, càrrecs electes, tècnics de l'administració pública, alumnes i experts del món de l’esport i de l’economia amb l’objectiu de detectar noves oportunitats de negoci en aquest àmbit. El regidor de Promoció Econòmica i Innovació i president del TecnoCampus, Miquel Rey, i el diputat d'Esports de la Diputació de Barcelona, Josep Salom han destacat les oportunitats de negoci i de creixement que hi ha en aquest àmbit, que Sportnomia vol aprofitar en benefici del territori en tres eixos: emprenedoria, territori de proves i transferència tecnològica. Entre els partners del projecte destaquen l’Ajuntament de Mataró, la Diputació de Barcelona, INDESCAT i CETEMMSA Centre tecnològic.

En la jornada, els assistents han pogut conèixer en detall aquests tres àmbits mitjançant estands informatius ubicats en el foyer, on també s’han dut a terme entrevistes personals entre els assistents per detectar projectes de treball en comú. Els interessats en el programa d’emprenedoria InnoEmprèn Esports, pioner a tot l’Estat i posat en marxa juntament amb el clúster català de l’esport Indescat, tenen fins el 21 de febrer per presentar els seus projectes.

El gruix de la jornada s’ha desenvolupat a l’auditori del centre de congressos del parc, on Andrés de la Dehesa ha fet la ponència inaugural, en la qual ha destacat el fort creixement de l’economia en el món de l’esport, protagonitzat per grans multinacionals i per empreses mitjanes i grans de Catalunya. De la Dehesa s’ha centrat en la indústria d'articles esportius (calçat, roba, material), de la qual ha apuntat que les dones en són les principals consumidores i que les vendes es duen a terme cada cop més pel canal on-line, que a més permet el disseny col·laboratiu dels productes

En la taula rodona, el catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra Carles Murillo ha apuntat que l’esport pot servir per donar valor a la marca turística d’un territori, mentre que el gerent d’INDESCAT, Xavier Esteve, ha assenyalat que l’impacte econòmic s’ha d’assolir gràcies al sorgiment i al creixement d’empreses. L’expert en màrqueting Raúl Ciprés ha afegit que la generació de continguts i esdeveniments és clau per la dinamització de l’economia vinculada a l’esport. Aquesta taula rodona ha estat moderada per Oscar Durán, coordinador del Grau en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport de l'Escola Superior de Ciències de la Salut del TecnoCampus.