El TecnoCampus posa en marxa el nou programa PreSeed de suport a universitaris emprenedors

El nou programa PreSeed ( de l’anglès seed, llavor), pensat per donar suport a emprenedors universitaris, va arrencar ahir oficialment amb una sessió on es va presentar a inversors que formen part del Club d’Inversió del TecnoCampus. Amb el PreSeed, l’inversor que s’interessi per algun dels projectes que neixen de les aules dels centres universitaris del TecnoCampus podrà adquirir tiquets de 500 euros a través d’una plataforma privada i, si l’empresa s’acaba constituint, els inversors podran recuperar els diners amb un interès pactat, o bé convertir-se en socis de l’empresa.

La Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme, encarregada de la gestió del parc i dels centres universitaris de Mataró, reforçarà l’aposta d’aquests inversors i també coinvertirà en alguns projectes posant el primer tiquet de 500 euros, sense que hagi de ser retornat, però amb el compromís que, si el projecte es consolida, el mateix emprenedor tornarà l’import rebut perquè sigui invertit en un nou projecte.

Actualment hi ha vuit projectes de la preincubadora del TecnoCampus impulsats per universitaris que estan interessats a participar en aquesta primera ronda PreSeed. D’aquests, un comitè avaluador n’ha seleccionat cinc que ja estan en la fase de buscar finançament. Dos dels projectes es van presentar ahir en la sessió inicial del programa PreSeed, que va tenir una molt bona acollida per part dels inversors.

El TecnoCampus té actualment uns 2.500 estudiants d'estudis de grau, i tots ells reben formació en emprenedoria (estudïn el grau que estudïn: salut, empresarials, enginyeria, tecnologia...). El programa InnoEmprèn Universitari els assessora, la preincubadora universitària els allotja i, ara, el programa Pre Seed els busca finançament. Es tracta d'un pas més per tancar el cercle i aconseguir que qualsevol estudiant que vulgui posar en marxa un projecte empresarial tingui el màxim de facilitats.

Aquests són els dos projectes presentats ahir:

Intrepic. Es tracta d’una aplicació informativa de notícies fotogràfiques hiperlocals (+140 caràcters de text) user-to-user, generades pels usuaris, que permet al consumidor final la personalització i organització de la informació en funció d’interessos implantant un algoritme d’ordenació i assignant un rate per definir el valor informatiu de la notícia. Promogut per Juli Ramon Buera

Woonest. Xarxa social de compradors que recomanen els productes a canvi d’una petita remuneració i/o descomptes per comprar altres productes. Promogut per Carlos Martinez Barriga