El Weekend Challenge convida els universitaris a posar prova les habilitats emprenedores

El TecnoCampus organitza el cap de setmana del 5 i 6 de novembre la quarta edició del Weekend Challenge, una iniciativa per fomentar l’emprenedoria entre els universitaris i les sinergies entre els estudiants de les tres escoles del TecnoCampus. És una activitat dirigida a tots els estudiants que tinguin inquietuds emprenedores i ganes d’aprendre a generar projectes empresarials.

Es tracta d'un intens cap de setmana, que comença el dissabte a les 8:30h i acaba el diumenge a les 20h, on els estudiants formen equips, comparteixen idees, adquireixen experiència emprenedora i generen idees de negoci que podrien acabar convertint-se en empreses. Jordi Sánchez, estudiant que va participar en l'última edició, considera que és una bona oportunitat per tenir un primer contacte amb el món real: “Al Weekend Challenge t’adones que la idea és important però que potser només és el 5% del tot el projecte, que implica molt més”.

La pràctica és la clau per a l'aprenentatge
El Weekend Challenge segueix la metodologia Learning by doing ( “aprenent fent”), desenvolupada en el projecte Startup Weekend de la Fundació Ewing Marion Kauffman, en el qual han participat més de 120.000 emprenedors des de 2007.

En el cas del Weekend Challenge, els participants es divideixen en equips el dissabte per començar a transformar les idees en propostes de valor, a través del mètode Business Model Canvas. El diumenge al matí, els estudiants reben un entrenament específic per preparar la presentació del projecte davant del tribunal, format per professionals del món de l’emprenedoria i acceleració de projectes. L’equip del projecte seleccionat tindrà l’oportunitat de viatjar el mes de maig a Alemanya per participar a l'IntEnsEm 2017, una trobada d’emprenedoria a escala europea. Per altra banda, es sortejarà entre tots els participants un mòbil Poppox, patrocinat per la mateixa marca, i tots els equips podran accedir a la preincubadora del TecnoCampus en cas que vulguin seguir desenvolupant el projecte.

Tots els equips reben assessorament d’especialistes en els àmbits del màrqueting i la tecnologia, i també compten amb el suport d’uns mentors, empresaris i emprenedores amb experiència que guien els equips. Marc Armengol, director de l’empresa Unisport Universitas, considera que ser mentor al Weekend Challenge és una experiència enriquidora: " Et permet conèixer de prop com pensa una generació diferent a la teva, és quelcom que no té preu”. Segons Armengol, és fonamental potenciar aquest tipus d’activitats ja que “l’emprenedoria forma part de l’ADN del TecnoCampus”.

Universitari, si ets emprenedor, posa't a prova! Inscriu-t'hi!