“La universitat t’obre la ment com a professional”

Albert Salarich es va graduar el curs passat en Màrqueting i Comunitats Digitals al TecnoCampus i el 2015 va crear l’empresa Visual Army arran del seu Treball Final de Grau (TFG) de caire emprenedor, juntament amb Alex Azofra, arquitecte i dissenyador. Amb seu a Barcelona, l’empresa es dedica a donar serveis d’imatge a altres arquitectes i dissenyadors.

En aquesta entrevista, Salarich explica quins han estat els principals reptes d’aquesta aventura emprenedora que va començar una tarda fent una cervesa en el barri de Gràcia de Barcelona.

Vau començar aquesta aventura emprenedora el 2015. Quines són els principals reptes amb els quals us heu anat trobant al llarg del camí?
La veritat és que tot ha anat força poc a poc, però bàsicament destacaria tres reptes: conèixer el sector, era important comprendre l’àmbit dins del qual creàvem l’empresa; el temps, gestionar el temps i la quantitat d’hores que hi dedicàvem ja que els dos treballem en altres projectes; i el finançament, tot i que no en necessitàvem massa, la inversió inicial la vam fer amb els nostres estalvis.

Com a graduat en Màrqueting i Comunitats Digitals, quines són les teves funcions dins de l’empresa?
Actualment m’encarrego de tota l’estratègia de màrqueting digital, SEO, SEM, creació i gestió de web (Wordpress), xarxes socials i newsletters. També sóc el responsable de la part comercial, la gestió de clients i de controlar que se segueixen les pautes establertes prèviament en el TFG de caire emprenedor.

Com a expert en l’àmbit del màrqueting i la comunicació digital, i tenint encara força a prop el teu pas per la universitat, què destacaries de tot allò après en el grau? 
El que més m’ha servit han estat els consells, les maneres d’entendre el màrqueting i els coneixements que m’han transmès els professors. Ara que he acabat, puc dir que la universitat és l’eina que t’obre la ment com a professional, però depèn de tu mateix aprofitar-la.

L'empresa es dedica a donar serveis d'imatge a altres arquitectes i dissenyadors. Quins és el tret diferencial de Visual Army?
Les nostres imatges reflecteixen l’essència i el concepte del projecte, i l’objectiu és potenciar els punts forts de cada projecte. El nostre servei es basa en dos eixos principals: la qualitat de les imatges i l’atenció al client. Pot semblar una mica bàsic, però després de fer un anàlisi exhaustiu en el meu TFG, puc afirmar que són dos aspectes de gran valor.

Quin és el vostre objectiu de cara al futur?
A curt termini, volem seguir creixent com empresa especialitzada en el sector de l'arquitectura digital, fidelitzar els nostres clients i aconseguir els objectius de l’estratègia empresarial que ens hem plantejat per a aquest any. Per altra banda, els nostres objectius a llarg termini són ser un referent dins del sector de l’arquitectura, i ajudar a professionals i estudiants d’arquitectura a professionalitzar educativament les imatges d’arquitectura digital.

Des del TecnoCampus s'intenta vincular l'àmbit universitari al món laboral i a l'emprenedoria, sobretot a través del campus emprenedor. Consideres que és important fomentar aquest tipus de connexions? 
És bàsic ja que gràcies a accions com aquestes les empreses poden arribar al talent més jove i també establir connexions elles i generar creixement econòmic que, al seu torn, fomenta la creació de nous llocs de treball i la millora de la societat. 

A finals de juny es va graduar una nova promoció d’estudiants del TecnoCampus. Algun consell per encara amb èxit el món laboral?
El que heu de saber és que cada persona té unes característiques i un perfil determinat, els mateixos consells no serveixen sempre per a tothom. En aquest sentit, el que necessiteu és experimentar, viure experiències personals i laborals i conèixer coses noves que us facin veure noves oportunitats i maneres diferents de fer les coses. El que sí que us diria és que tot el que feu ho heu de fer amb la intenció de millorar les coses. Encara que tinguis moltes decepcions, aconseguir un èxit sempre valdrà la pena, sobretot pel valor humà i l’enriquiment personal.