El Weekend Challenge es consolida com a punt de trobada d’universitaris i emprenedors

Una seixantena d'estudiants universitaris han participat aquest cap de setmana en el Weekend Challenge, una iniciativa en la qual estudiants de diversos estudis de grau han compartit idees de negoci, han format equips, han ideat productes i han simulat negocis que es poden acabar convertint en empreses. Tot, en només tres dies intensos de treball, en el qual han comptat amb el suport d'empresaris que han actuat com a mentors. Aquest cap de setmana de treball es va cloure ahir diumenge amb els reconeixements als tres millors projectes d’empresa presentats pels alumnes.

És el segon any que es du a terme aquesta iniciativa, que es consolida com a punt de trobada per als estudiants dels centres universitaris amb vocació de, a la llarga, crear una empresa. A més, enguany han respost a la crida universitaris d’altres centres catalans, cosa que ha permès crear equips multidisciplinars que han estat assessorats per empresaris que han actuat com a mentors. Elisava ha estat el centre universitari convidat en l’edició d’enguany.

El Weekend Challenge segueix la metodologia d'aprendre creant desenvolupada per Startup Weekend, una iniciativa impulsada per la Kauffman Foundation en la qual des del 2007 han participat mes de 100.000 emprenedors de 108 països. A Mataró, aquest Weekend Challenge ha durat 54 hores i, entre altres col·laboracions, ha comptat amb tallers de creativitat i de tècniques de presentació de projectes a càrrec de Marcos Cuevas i José Pedro Tarango.

Com a novetat d’aquest any, Isabel Martínez, emprenedora del TecnoCampus, va ajudar els participants a controlar l’estrès i les emocions amb la tècnica de monitorització de la freqüència cardíaca (www.coherencia-cardiaca.com)


Els guanyadors
El primer premi del Weekend Challenge 2014 el van guanyar els estudiants Xavier Soldevila, Josep Maria Rodríguez, Javier Carmona, Tiphaine De Rouge i Carles Rub pel projecte Fingerclik, perles per a la higiene personal de mans. En segon lloc va quedar classificat Dudum, un joc que permet activitats lúdiques comunes de nens amb discapacitats i sense, presentat per Tatiana Heittier, Anna Ferrarons, Júlia Camprubí i Ester Casas. Pel que fa al tercer lloc, va correspondre a Robòtica social, un projecte de centre per a la millora social mitjançant eines de robòtica adreçat a infants amb autisme; en aquest cas, el projecte el van presentar Cynthia Osuna, Judith Mora, Montse Guiral, Francesc Roca i Sergi Bermejo.