Wineys: una nova mirada al món del vi que surt de les aules del Tecnocampus

El Suso Ciraja i la Sara Planells són estudiants del Grau en Mitjans Audiovisuals. El Suso, però, ve d’un cicle formatiu d’Enologia, així que té un ampli coneixement sobre el món del vi. Aquesta ha estat l’espurna que ha provocat el naixement de Wineys, una empresa que, a dia d’avui, quan ells encara són universitaris, ja factura.

Wineys és una proposta de marxandatge sobre el món del vi, però amb una mirada completament nova: els Wineys són unes mascotes, basades en les diferents varietats de raïm i altres elements vinculats a l’enologia, de to desenfadat i divertit. A partir d’aquest univers un punt irreverent s’han creat diferents elements de souvenir que es podran trobar als cellers vinícoles i que omplen un buit que hi havia al mercat: souvenirs pels cellers més enllà  de les pròpies ampolles de vi, i cobrint públics fins ara inexplorats per aquests sectors com seria, per exemple, l’infantil.

La idea inicial d’aquests estudiants es deia I Love Penedès.  Es van inscriure al programa Innoemprèn Universitari, una proposta del  TecnoCampus per potenciar l’emprenedoria dins el col·lectiu universitari del propi Parc. El programa els va permetre, per una banda, evolucionar la seva idea cap a una necessitat contrastada del mercat; i per altra banda, dotar-se de les eines i habilitats per tal de dur-la a terme.

Wineys ja ha tingut una certa repercussió a les xarxes, en tots els espais especialitzats en enologia, que pots consultar aquí:

-          Suso Ciragas, creador dels Wineys: “Els Wineys han aportat un món nou al vi aportant senzillesa i diversió” (Vins de Catalunya).
-          “Wineys” les mascotes del vi (Vadevi / Nació Digital)
-          Neixen els Wineys, les mascotes del vi (Cupatges.cat)
-          Arriben les Wineys, les mascotes del vi (Vi Franc)

A més, el seu projecte ha estat seleccionat per presentar-se a REC.0 Un Món Creatiu, una jornada sobre la moda, l'art i la creativitat patrocinat per Pechakucha.