S'entén per activitat física tota aquella despesa energètica realitzada per la musculatura esquelètica(aparell locomotor) que supera la despesa produïda pel metabolisme basal, és a dir l'energia necessàriaper mantenir l'organisme en funcionament, tot garantit les funcions vitalsmínimes per viure.

Tot i que l'esport és un activitat física que acompleix aquesta definició, l'activitat física integrada a les activitats de la vida diària (a la feina; a casa; en el transport; en el temps d'oci) és la que té mésincidència en termes de prevenció del sedentarisme i totes les situacions patològiques que es podenderivar d'aquesta situació d'inactivitat física (malaltia cardiovascular, obesitat, diabetis tipus 2, dislipèmia, hipertensió arterial i d'altres).

1. Millora de la força, la capacitat de moviment, la flexibilitat i la resistència cardiovascular.
2. Prevé i millora les malalties cardiovasculars i metabòliques.
3. Ajuda a prevenir i tractar l’excés de pes.
4. Prevé alguns tipus de càncer.
5. Millora la salut articular i òssia.
6. Ajuda a recuperar-se després d’una malaltia o intervenció quirúrgica.
7. Ajuda a estar més relaxat i facilita el descans i la son.
8. Millora la memòria i la capacitat d’aprenentatge.
9. Millora l’estat anímic i facilita les relacions socials.
10.  Ajuda a sentir-se millor i dóna més energia per fer les tasques diàries.

 

Font: 100 Trucs per ser més actiu. Secretaria General de l’Esport i l’Agència de Salut Pública. Generalitat de Catalunya. Agrupació Mútua. 2015. Disponible en aquest  enllaç