Acostar els universitaris a la realitat empresarial des de les aules

Els estudiants de l’assignatura Creació d’Empreses Innovadores i de Base Tecnològica han desenvolupat durant el primer trimestre noves empreses a partir de tres negocis existents, Casa Llar, DirCom Marketing i Cooperating Volunteers. L'assignatura, impartida per la professora Màrian Buil, està dirigida als estudiants d’últim curs de la Doble titulació en Turisme i Gestió del Lleure i Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació amb l'objectiu de connectar la universitat amb el món de l’empresa i apropar la realitat professional als estudiants.

El passat dimarts 5 de desembre tots els equips van presentar les propostes davant dels directors de les tres empreses, que també van exercir com a membres del tribunal d’avaluació. En concret, van assistir-hi Joan Rubio, de Casa Llar; Albert Molina, de Cooperating Volunteers; i Marcel Cierco, de DirCom Marketing. El projecte guanyador d’aquest any ha estat el presentat per les estudiants Sara González, Mari Carmen González i Judith López, que van presentar una proposta on s'aplica la realitat virtual a projectes de voluntariat. En aquest sentit, han creat videojocs utilitzant la realitat virtual i sessions de scape room relacionats amb l’àmbit del voluntariat. Com a reconeixement, les tres estudiants s'han classificat com a finalistes de la competició de projectes emprenedors acadèmics per participar a l’IntEntSem 2018, la cita europea d’emprenedoria universitària que se celebra anualment. 

Els estudiants han treballant durant deu setmanes en un pla d’empresa on han aplicat les tendències en emprenedoria explicades prèviament a l’assignatura. “L’experiència ha estat enriquidora tant per als estudiants, que han vist aplicats els continguts de classe a casos reals, com per a les empreses, que han trobat molt interessants les propostes formulades”, afirma Buil.