Adolf Romagosa (Port 2000): "Barcelona liderarà un gran clúster en el manteniment dels iots de gran eslora i Mataró se’n beneficiarà"

Adolf Romagosa és el gerent de Port 2000, una empresa propietat de l’Autoritat Portuària de Barcelona, que va néixer per conduir la transformació d’un port industrial en un port urbà. Actualment gestiona les activitats del  Port Vell i Nova Bocana a nivell urbanístic i comercial.

-Al marge dels TEU’s de la càrrega, quines són les grans xifres del Port?

-"Pel Port hi passen 16 milions de persones a l’any i 2,7 milions de passatgers de creuers, ja que el Port de Barcelona ja és el quart del món en aquest àmbit . Les diverses marines i tota l’activitat comercial que hi gira al voltant són essencials per a l’economia de la ciutat."

-Per què es fa ara una aposta per una marina que pugui acollir el manteniment i l’estada de vaixells de luxe de gran eslora?

-"La Marina Port Vell s’està transformant per acollir aquest tipus de vaixells. Tenim una sèrie de peces que ben dirigides ens pot permetre crear un gran clúster en el manteniment dels iots de gran eslora. Barcelona el liderarà i després Vilanova o Mataró se’n beneficiaran. Mataró és Barcelona Nord, per tant hem de pensar una mentalitat més àmplia que la de la pròpia ciutat."

-La logística ja té aquest component obert...

-"Efectivament, quan el TecnoCampus decideix formar gent per a la logística, s’obren grans possibilitats per al sector. El negoci marítim, la logística i el transport, és multisectoral, és ple d’operadors molt diversos: des dels creuers fins al negoci de la càrrega.  Ara apareix el sector dels grans iots, que també requerirà professionals de tots els àmbits, des de la base, amb nois i noies procedents de la formació professional, fins a llocs més de gestió. Això sí, en aquest sector els idiomes seran molt importants, en particular dominar l’anglès."

-Sempre s’ha trobat a faltar que les poblacions costaneres visquin el mar com les de muntanya viuen esports com l’esquí?

-"Sí, en el tema dels esports com la vela a les escoles és claríssim. Això ja ho intentem potenciar, i això permetria que les ciutats visquin de cara al mar. També hem d’explicar els diversos agents, moltíssims i molt variats, que intervenen en un port, perquè el desconeixement de la realitat portuària i del transport fa que molts joves no hi pensin com a vocació professional."

-Què destacaries del grau en Logística i Negocis Marítims que el TecnoCampus posa en marxa el proper curs?

-"Jo al TecnoCampus veig moltes ganes de fer les coses bé, amb ambició i una mentalitat oberta. Això es veu en la idea de no pensar només en l’entorn més immediat, sinó amb contactes que s’estan fent amb altres universitats europees perquè aquest grau tingui un component internacional d’acord amb la temàtica sobre la qual vol formar professionals."