Àlex Araujo, coordinador del Grau de Màrqueting i Comunitats Digitals: “Cada cop calen més perfils digitals a les empreses”.

Àlex Araujo és el coordinador del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals, una de les apostes del TecnoCampus els darrers cursos, i que ha aconseguit fer-se un lloc entre les noves titulacions del sistema universitari. Araujo ens explica les claus del grau i de la bona acollida que ha tingut.

-Quins trets carcteritzen aquest grau?
“Donem molta importància a la part digital. Tractem les comunitats des del punt de vista de venda, relacional, sociològic...Els fonaments del màrqueting també els tractem, però la part forta del grau és aquest enfoc”.

-Quina metodologia s’utilitza?
-“Sobretot a mesura que avança el grau, superada la formació bàsica, treballem amb casos reals, amb l’aprendre fent. En un àmbit com aquest, l’experiència amb casos reals és clau.”

-Els estudiants tenen l’opció de fer pràctiques?
-“Aquests és un dels punts forts del grau: que les pràctiques són curriculars. Una de les coses positives que estan passant és que, abans d’aquestes pràctiques obligatòries, els estudiants ja accedeixen a les empreses.”

-Quan es graduarà la primera promoció del grau?
-“El proper curs. Tenim ja un recorregut per veure que el temari ha d’evolucionar constantment, a vegades els mateixos estudiants ens fan veure les noves necessitats del sector. I, per descomptat, això ens ho proporcionen les empreses i els perfils que busquen.”

-Quines sortides professionals tenen els graduats?
-“La digitalització afecta totes les capes de la societat i, per tant, de les empreses. Analitzant la borsa de pràctiques, una de les coses que més es demanen és un gestor de continguts per a les pàgines web. Les pàgines web les programen els informàtics, però qui ha de pensar què hi escriu i per a qui, això ho fa un expert. Un altre dels papers clau és el paper del gestor de campanyes de màrqueting digitals, algú que gestiona un pressupost i l’administra en funció d’uns objectius, que analitza les dades del web i en treu conclusions. Parlem tant de campanyes SEO com SEM, tant el posicionament natural com el de pagament.”