La clau perquè una app mòbil tingui èxit és decidir amb eficàcia com monetitzar-la

Una quinzena de persones van assistir el passat dimecres 21 de juny a la sessió formativa sobre com impulsar un model de negoci mitjançant una aplicació mòbil, organitzada des del parc tecnològic i empresarial del TecnoCampus. La formació va anar a càrrec d’Albert Anta, de l’empresa Tseotsem, especialitzada en mentoria de start-ups.

Les aplicacions mòbil com a eina de màrqueting, el futur de la tecnologia mòbil i les plataformes de desenvolupament d’apps mòbil són alguns dels temes que es van tractar al llarg de la sessió. “Els inversors no només es fixen en les idees, sinó que aposten per un equip i, sobretot, per un projecte”, va afirmar Anta. En aquest sentit, va remarcar que decidir amb eficàcia de quina manera es monetitzarà l’aplicació, és a dir, establir per quin model de negoci s’optarà, és clau per assolir l’èxit.

La publicitat, com és el cas de Facebook o d'Instagram; el freemium, utilitzar per Dropbox o Evernote; les aplicacions de pagaments; les apps gratuïtes amb compres incorporades a dins, com és el cas de Candy Crush; o el mètode de subscripció, com utilitza el Financial Times, són alguns dels models de negoci més habituals en l’actualitat. “Et permet fer una previsió d’ingressos clara i si el contingut és de qualitat, garanteix la lleialtat dels usuaris”, va explicar Anta sobre el model de subscripció. Per altra banda, el formador de Tseotsem va remarcar que un dels nous models de negoci que està tenint més èxit és el de patrocini, que permet lligar una aplicació amb un patrocinador que al públic objectiu pot interessar-li. “És com una publicitat però benvinguda, ja que és ben rebuda pels usuaris”, va afegir Anta. 

Aquesta píndola formativa s’emmarca dins de les sessions de formació gratuïtes en l'àmbit de l'emprenedoria que organitza el TecnoCampus, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, del 20 al 27 de juny per ajudar a emprenedors que vulguin iniciar un negoci en l’àmbit digital.