Captar talent entre la generació “millennial”, un dels grans reptes de les start-ups

El TecnoCampus va organitzar el passat dimecres 1 de febrer la sessió “Aprèn a vendre la teva start-up per captar talent”, en la qual hi van participar una vintena de persones. Era una sessió dirigida a responsables de gerència i de selecció de personal de start-ups, pensada perquè aquestes empreses emergents aprenguin a oferir valor afegit per atraure talent, sobretot entre les generacions més joves.

La sessió va anar a càrrec de l’empresa Talent Search People, consultoria de selecció de recursos humans, que va centrar la sessió en la metodologia de l’Employment branding, que combina la funció d’estratègies de màrqueting amb la de recursos humans. Actualment, un dels reptes de les start-ups és atraure talent entre la generació “millennial”, nascuda entre el 1980 i el 2000. “Moltes vegades les empreses busquen diferents ajudes per oferir-los, però sovint no estan alineades amb el que ells necessiten”, va explicar Irene Blas, consultora especialista en Employment branding. La generació “millennial” prefereix sentir-se realitzada a la feina que desenvolupa que gaudir d'estabilitat laboral.

Per aconseguir captar aquest talent, és imprescindible que la start-up identifiqui quins són els punts forts com a empresa que ofereix feina, conegui el que busca el talent del sector, creï una proposta de valor atractiva i, sobretot, ho sàpiga comunicar. “En totes les estratègies d’Empolyment branding s'enforteixen cada cop més les accions a mitjans digitals, ja que sobretot ajuden a seduir el talent internacional”, va afegir Blas. Tot i així, és essencial que una bona estratègia de comunicació inclogui la fidelització dels actuals treballadors, ja que són els millors ambaixadors de la pròpia marca.

Al finalitzar la sessió, Sandra Sánchez, responsable del Servei de Carreres Professionals del TecnoCampus va explicar als assistents les diverses opcions que s’ofereixen per captar talent des dels propis centres universitaris del TecnoCampus.