El cas OPTretina: un exemple de transferència tecnològica al TecnoCampus en el camp de l'e-Healtlh

OPTretina és una startup de base tecnològica especialitzada en software de suport a la decisió en l’àmbit oftalmològic i compta també amb el seu propi equip d'oftalmòlegs especialitzats en retina. Actualment, té  presència en més de 400 centres òptics del territori espanyol i es troba en plena expansió internacional: Alemanya, Mèxic, Regne Unit i Singapur.
Dins del pla de millora continua de la plataforma i com a objectiu estratègic de negoci per aquest 2015, per poder prestar servei també a les principals clíniques oftalmològiques i grups hospitalaris d'arreu, necessitava tenir interoperabilitat amb els estàndards normalitzats i internacionals a nivell d’estàndards d’informació mèdica.

Es aquí quan apareix el rol del CCI, que ha estat l'encarregat de desenvolupar una interfície de comunicació basada en l’estàndard d’informació medica HL7 (amb suport per DICOM), per tal de que el software OPTretina pugui comunicar-se mitjançant serveis web amb qualsevol dels seus múltiples clients arreu del mon.

Per la realització d’aquest projecte s’han analitzat els processos de negoci els quals necessitava OPTretina integrar a traves de l’estàndard d’informació medica HL7, respecte els quals el CCI ha dissenyat i desenvolupat la corresponent interfície basada en missatgeria HL7 v2.7.

El feedback de OptRetina respecte la feina realitzada pel CCI és molt positiu: "Estem molt satisfets d'haver confiat aquest projecte a l'equip del CCI. Realment saben el que fan i això es reflexa en la manera de treballar i en el resultat final. Són els nostres partners quant a interoperabilitat i això per a nosaltres és una garantia en aquest àmbit per afrontar els reptes que ja tenim i els que vindran." afirma Dídac Royo, director tècnic d'OPTretina.