Dins del marc del projecte de col•laboració amb l’empresa Alooha, co-finançat per el Centre per el Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI), els membres del TCM NetLab juntament amb treballadors d’Alooha han publicat un article al 19è Fòrum de les Telecomunicacions (TELFOR) organitzat per l’Institut d’Enginyers Elèctrics i Electrònics (IEEE) i que enguany es celebrarà a Belgrad, Sèrbia, els propers dies 22, 23 i 24 de novembre. L’article, que porta per títol “HomePlug AV for Digital Out-of-Home Advertisement applications, results and experiences from a real-world deployment“, explica amb detall els resultats que s’han obtingut a les proves pilot de desplegament de la tecnologia de comunicacions a través de la línia elèctrica HomePlug AV que s’han dut a terme al Centre Comercial “Centre de La Vila” a Barcelona durant el mes de Juliol d’enguany.

A dia d’avui Alooha és la primera empresa a nivell espanyol que utilitza la tecnologia HomePlug AV per fer el desplegament de la seva xarxa de senyalítica digital en aquests entorns. A banda de les bones prestacions que ofereix aquesta tecnologia, especialment en quant a estabilitat i ample de banda disponible, permet realitzar els desplegaments d’una manera més senzilla i estalviar fins a un vint percent del cost desplegament comparat amb altres tecnologies utilitzades en aquests entorns, com ara Ethernet o Wi-Fi.

El TCM NetLab és un dels tres grups de treball de la Secció de Projectes de Transferència de coneixement i tecnologia del TecnoCampus Mataró-Maresme. El grup està format per un professor de l’EUPMt i dos Enginyers de Telecomunicació, i es dedica principalment a dos àmbits: els sistemes de telecomunicacions i els sistemes interactius. En l’àmbit dels sistemes de telecomunicacions el grup ha treballat amb sistemes de comunicació a través de la xarxa elèctrica (PLC,PowerLine Communications) i les xarxes de sensors inalàmbriques (WSN, Wireless Sensor Networks). En l’àmbit dels sistemes interactius el grup a treballat amb tecnologies d’interactivitat com ara etiquetes NFC (Near Field Communications) i codis QR (Quick Response) que permeten la interacció entre el món físic amb el món virtual a través de dispositius mòbils.

Podeu veure l’article aquí.


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

Com afectarà la IA a la creació de videojocs?