Emprendre en el periodisme: nou postgrau del TecnoCampus de la mà dels millors professionals

El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha estat l'escenari avui de la presentació del primer postgrau que uneix dos àmbits fins fa poc temps vistos com a poc compatibles: el periodisme i l'emprenedoria. Els impulsors del postgrau en Periodisme Digital i Emprenedor són el periodista Saül Gordillo, cap de continguts digitals d'El Periódico i un dels principals blocaires del país; la productora audiovisual Clack; i Data'n'Press (Eduard Martín-Borregón i Arnau Udina). Eduard Martín-Borregón n’és el coordinador i Saül Gordillo, el director.

La presentació s'ha fet amb la participació d'alguns dels professionals que poden explicar de primera mà què significa emprendre en el món del periodisme. El mateix Saül Gordillo, Toni Aira, Valenti Sanjuan i Jordi Pérez Colomé són periodistes que en algun moment o altre han posat en marxa projectes personals que explicaran en el postgrau, que arrencarà al proper mes d'octubre. Són casos que serviran per veure que és possible (i imprescindible en temps de crisi) que els periodistes s'animin a crear empreses. "El que volem, en definitiva, és trencar una dicotomia tradicional en les empreses periodístiques segons la qual el que crea els continguts, el periodista, viu totalment al marge de la part empresarial, de la gestió", ha apuntat el director del del postgrau, Saül Gordillo.

En la darrera intervenció, la periodista Bárbara Yuste, coautora del llibre «Emprender en Periodismo», ha destacat que limitar la professió a la feina que es du a terme en els grans mitjans de comunicació és un error, ja que hi ha oportunitats en el periodisme digital per crear noves empreses. "Fa uns anys els periodistes vam deixar passar oportunitats en altres àmbits, per exemple en el màrqueting i la comunicació corporativa, per tenir una visió massa limitada de la nostra feina", ha apuntat.

Ampliar horitzons i posar el servei dels periodistes les eines de l'emprenedoria és el que explica, segons el cap d'Empresa i Màrqueting del TecnoCampus, Albert Garcia Pujadas, la posada en marxa d'aquest nou postgrau. A més, els millors projectes que neixin al llarg del postgrau tindran l'oportunitat de participar gratuïtament en el programa de preincubació empresarial del parc. Una eina més a l'abast de periodistes acabats de graduar o ja amb experiència i que vulguin obrir noves perspectives professionals