Epinium, l'única start-up espanyola seleccionada en el programa d’acceleració de Techstars a Berlín

L’empresa Epinium, ubicada a la incubadora del parc tecnològic i empresarial del TecnoCampus, és l'única start-up de l'Estat que participa en aquesta edició del programa METRO Accelerator by Techstars, que ha començat aquest més de juny a Berlín. Hi participa amb nou start-ups més de tot el món, escollides d’entre més de 400 sol·licituds. Durant tres mesos cada start-up rebrà formació, assessorament i 120.000 euros d’inversió per accelerar el seu creixement. El programa culminarà amb una presentació davant d’inversors de tot el món.

El programa pretén impulsar la disrupció del sector retail en busca d’innovacions tecnològiques lligades als nous hàbits de compra dels consumidors. En aquest sentit, Epinium ofereix una plataforma d’estudis de mercat en temps real a través de l’ús de la intel·ligència artificial i el big data. El CEO i cofundador d’Epinium, Carlos Martínez, explica que la combinació de METRO, matriu empresarial de Media Markt, MAKRO i Saturn, i Techstars, una de les acceleradores més potents del món, els permetrà disposar de més eines, i de millors, per fer arribar “les innovacions al mercat d’una manera més ràpida i escalable”. “Participar a METRO Accelerator by Techstars és com passar a jugar a la Champions League de les start-ups”, afegeix Martínez.

La start-up catalana presenta a Berlín la plataforma d’estudis de mercat en temps real Epinium Analytics, que permet, entre d’altres coses, conèixer els gustos dels consumidors, conèixer les tendències del mercat, analitzat el posicionament de la competència i monitoritzar les variacions de preu dels productes. “En un món multicanal com l’actual, les multinacionals i les grans marques necessiten una eina més ràpida, efectiva i econòmica per prendre de decisions de màrqueting en base a les dades”, conclou el cofundador d’Epinium.