Gamificar l’aprenentatge a l’aula a través dels “escape room”

Estudiants de primer curs de diversos graus de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa han realitzat aquest matí la primera experiència d’escape room a l’aula. Es tracta d’una activitat per gamificar l’aprenentatge a l’aula que permet als estudiants repassar i consolidar, a través del joc, els coneixements d’empresa, economia i matemàtiques treballats durant el primer i segon trimestre.

L’escape room és un tècnica cada vegada més utilitzada en l’àmbit educatiu que consisteix a posar un grup de persones a una sala, de la qual han d’intentar sortir solucionant diferents enigmes i problemes de manera creativa i a través del pensament crític. Normalment, cada joc té una història o narrativa vinculada a la temàtica amb la qual s’ambienta la sala. En aquesta ocasió, l'escape room tenia tres objectius: repassar continguts de les matèries, treballar la comunicació i la gestió d'equips i fomentar el pensament creatiu.

Aquesta activitat s’emmarca dins de la iniciativa de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa per impulsar activitats d’innovació docent i treballar amb els estudiants noves metodologies d’aprenentatge. En aquest sentit, els escape room, que han proliferat en els últims anys com a activitat lúdica a la societat, s’han convertit en una bona iniciativa per gamificar l’aprenentatge a l’aula.