Genís Roca repassa mites falsos i oportunitats d’Internet en una xerrada en l’Alumni TecnoCampus

Genís Roca, expert en transformació digital, va repassar ahir en una conferència al TecnoCampus els mites falsos i les grans oportunitats que presenta el món d’Internet. Tot i declarar-se partidari convençut del món digital, Roca va repassar tot un seguit d’idees falses, com que la xarxa substitueix els mitjans de comunicació a l’hora d’influir en l’opinió pública. També va destacar que els intemediaris han canviat, però no s’han substituït pel contacte directe client-proveïdor. “En el sector turístic és molt clar, amb grans operadors nous que fan d’intermediaris, com Atrápalo, Tripadvisor, Booking o Trivago”, va explicar Roca.

En el capítol de les oportunitats, Roca va posar molt èmfasi en la necessitat que les empreses controlin els seus canals, i aconsegueixin trànsits a la seva web per obtenir informació dels clients. Si tota l’estratègia de comunicació se centra en les xarxes socials, va apuntar, el coneixement dels clients se’l queden les empreses que controlen aquestes xarxes. Roca va predir que “la pressió digital farà evolucionar molts productes cap a serveis”, des de la medicina fins a l’e-book.

La conferència de Genís Roca es va emmarcar en la trobada Alumni TecnoCampus, que serveix per dinamitzar la comunitat d’exalumnes dels centres universitaris del parc. El director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, va apuntar que els més de 2.000 titulats de l’Escola Universitària del Maresme i l’Escola Universitària Politècnica de Mataró són un actiu que cal dinamitzar, i amb aquest objectiu es faran més esforços per potenciar l’Alumni TecnoCampus.