La jornada Flip the Class analitza com transformar l'ensenyament

Una vintena de professors de secundària i del mateix TecnoCampus van participar dijous passat en la primera sessió Flip the class, centrada en noves formes d'aprenentatge a les aules, per transformar l'ensenyament i fer-lo més interactiu, dinàmic i motivador per als alumnes.

L'objectiu de la jornada era experimentar i treballar la metodologia del Flip the Class, les aules invertides, on es canvia l'ordre tradicional de fer la teoria dins la classe i els exercicis i treballs pràctics fora de l'aula, sense el professor, cap a una docència on es promou la resolució de problemes, casos a les aules i treball en equip amb el suport del professorat, mentre que la teoria es pot fer fora de l'aula gràcies a diferents eines tecnològiques. 

Un segon canvi que promou aquesta metodologia de les classes invertides és un canvi d'enfocament on la centralitat ja no és el que el professor explica i ensenya (continguts) sinó el que volem que aprenguin els alumnes (continguts + habilitats + actituds).