Lyncat: una app nascuda de la col·laboració entre les empreses Now i Start.cat del TecnoCampus

Treballar en equip, compartir idees o posar-se d’acord per aconseguir un mateix objectiu són algunes de les experiències cada cop més habituals dins del món empresarial. El futur està en la col·laboració entre empreses, unir esforços i cooperar per tal d’aconseguir un objectiu comú. Així és com ha nascut l’aplicació mòbil Lyncat, sorgida del treball en equip de l’agència de màrqueting digital Now i de l’empresa de disseny i desenvolupament d’aplicacions mòbil multiplataforma Start.cat, ambdues allotjades al TecnoCampus.

Lyncat és una aplicació mòbil per a empreses que es pot administrar des del núvol i que facilita la comunicació i la gestió de continguts. Pau Marí, director general de NOW, i el responsable de desenvolupament de mobilitat de Start.cat, Dani Marín, expliquen com ha estat l’experiència de col·laboració entre les dues empreses.

Quin és l’objectiu de Lyncat?
Lyncat sorgeix amb dues intencions: que una empresa o entitat pugui disposar d’una aplicació mòbil nativa a un preu competitiu i que la pugui administrar sense haver de dependre de ningú.

Quines són les principals característiques que diferencien Lyncat de la competència?
Tenim competidors però la majoria no ofereixen exactament el mateix que nosaltres, ja que oferim aplicacions cent per cent natives i hi donem suport, no som una plataforma de “fes-t’ho tu tot”. Oferim un avantatge que permet aportar un valor corporatiu a l’aplicació i connectar l’aplicació a qualsevol tipus d’Intranet. Tenim un mòdul de Log In que permet identificar individualment a cada usuari i oferir a cadascun d’ells un contingut personalitzat. Aquesta és la línia cap a on apostem més fort per diferenciar-nos una mica de la competència.

Com funciona Lyncat? Podríeu explicar breument quins són els passos ha de seguir una empresa o una entitat que vulgui l'aplicació?
A diferència d’altres plataformes, nosaltres posem un equip darrere des del moment en què algú està interessat en Lyncat. Expliquem com funciona i es duu a terme una formació un cop l’aplicació està en funcionament. Intentem entendre quina és la intel·ligència de negoci de l’empresa i quines són les seves aspiracions per tal de fer el millor assessorament possible. A partir d’aquí, fem conjuntament amb el client el brífing i estipulem els mòduls que tindrà l’aplicació. Si per algun motiu el client, cosa que pot passar perquè cada empresa respon a una naturalesa, objectius i recorregut diferents, necessita alguna secció o funcionalitat diferent, s’estudia i s’aplica. De tota manera, des que el client està interessant fins que tanquem el brífing i estipulem quins mòduls necessita, amb unes tres setmanes l’aplicació pot estar funcionant.

L’aplicació té diverses funcionalitats com agenda, notificacions o notícies, per exemple. En destacaries alguna en concret?
L’aplicació de l’agenda funciona molt bé perquè és molt completa i et permet valorar els esdeveniments que s’han dut a terme d’una manera molt senzilla. Per exemple, l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya) treballa amb nosaltres i, de fet, ja ha deixat d’enviar correus a partir d’aquest gener i totes les comunicacions les fa a través de l’aplicació. Tot i així, ara estem integrant tot el tema d’Intranet, que potser seria la funcionalitat més atractiva des del punt de vista estratègic, ja que el mode Log In permet una vinculació a la Intranet corporativa, introduir la mobilitat a les empreses i millorar qualitativament la comunicació interna amb els treballadors.

Hi ha algun tipus d’entitat en concret per a la qual està pensada aquesta aplicació?
Lyncat és una aplicació adaptable a qualsevol tipus d’empresa o organització perquè té diferents mòduls, però sí que és cert que l’aplicació pot desplegar les seves ales amb un públic objectiu molt definit i que està format per aquelles empreses, entitats i institucions on darrere hi ha una comunitat d’usuaris, de clients o de persones que estan atents a la seva activitat, com universitats, ajuntaments o festivals de música, entre d’altres.

Quines han estat les principals dificultats a l’hora de desenvolupar Lyncat?
En relació als aspectes tecnològics i d’equip, no hi ha hagut cap problema perquè és un producte que és perfectament assolible amb la gent especialitzada que treballa a Now i a Start.cat. La dificultat més gran potser és arribar a les empreses ja que quan ets una agència petita a vegades és complicat arribar a les grans corporacions. Estem treballant molt el boca-boca en relació a la difusió i, de fet, una de les converses que els dos sempre tenim és que sent tan digitals com som, acabem utilitzant tècniques no digitals per arribar als clients, com és aixecar un telèfon.

Lyncat és un projecte nascut del treball en equip entre les empreses NOW i Start.cat. Com valoraries aquesta experiència?
Vam començar col·laborant en alguns projectes i d’aquí va néixer una relació molt positiva. Tenim maneres de treballar molt semblants i en aquest sentit és molt fàcil entendre’s. De moment, tenim un acord entre les dues empreses i en funció del volum que agafi l’aventura decidirem si es crea una nova societat per a Lyncat, que és la nostra idea principal.

Així doncs, quina és la vostra opinió sobre l’associacionisme entre empreses?
Creiem molt en el treball col·laboratiu, una manera de treballar que ja no pertany al futur sinó que forma part del present. Potser encara falta una mica més de comprensió sobre el fet que dues empreses puguin treballar juntes per al mateix client. S’hauria de veure com una cosa normal i positiva. Des del nostre punt de vista, la col·laboració entre empreses és ideal i una forma garantida d’aconseguir èxits. En el nostre cas, és evident que tota la part tecnològica no hagués estat possible sense Start.cat, i l’aportació de Now ve donada per l’experiència de dotze anys en el sector que permet donar forma al projecte i saber moure’ns per aconseguir arribar al nostre públic.