La marca com a forma de protecció de les aplicacions mòbils

El TecnoCampus va acollir ahir dimecres 17 de febrer la sessió “Protecció d’Aplicacions Mòbils”, que va comptar amb l’assistència d’una trentena de persones interessades a conèixer els aspectes bàsics en la gestió de la propietat industrial-intel·lectual. La formació va anar a càrrec del director de Clarke Modet & Co, Jose Mª del Valle, que amb més de trenta anys d’experiència en el sector va explicar la importància de la marca com a forma de protecció de les aplicacions mòbils.

Jose Mª del Valle va donar una sèrie de consells que cal tenir en compte a l’hora de crear una marca, entre els quals destaquen conèixer les associacions de la paraula en altres idiomes de mercats potencials, adaptar-se a tots els mitjans de publicitat i diferenciar-se d’altres marques ja existents. També considera essencial apostar per noms de marques fàcils de recordar i pronunciar i fugir de les marques dèbils, ja que "s'acostuma a pensar que és millor escollir paraules que tinguin proximitat amb el client però el millor és crear paraules, inventar-se la marca", va afegir José Mº Valle.

La sessió també va servir per donar a conèixer i aprofundir en les patents i el copyright com a altres mecanismes de protecció d'aplicacions mòbil i per compartir preguntes i dubtes dels assistents, que l’expert en marques i patents va resoldre al llarg de la formació. Una de les qüestions que va sorgir, i que José Mª va remarcat, va ser la necessitat d’establir una vinculació directe entre el registre de marques i el registre mercantil per assegurar que si es valida el nom d’una marca es pugui utilitzar també per al nom de l’empresa, i a l’inversa.