Pablo Casado (Incubio) analitza el Big Data amb estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica

El Big Data, una disciplina nova lligada a la informàtica i que tracta i analitza ingents quantitats de dades, ha estat el tema avui al migdia del Tallk&Bear", un format de xerrada distesa que ha reunit estudiants del Grau d'Informàtica del TecnoCampus amb un expert del sector. En aquest cas el convidat ha estat Pablo Casado, de l'empresa Incubio, The Big Data Academy.

Casado ha ressaltat que “el Big Data és un conjunt de tècniques per processar un gran volum de dades; per descomptat ho fa Google amb els milions de cerques que té, però no només Google”. Casado ha explicat als estudiants que "també les grans superfícies comercials fan ús del Big Data per analitzar els costums de compres dels clients”. Es comença a parlar de Big Data quan tenim des d'uns quants terabytes (1000 GB)  fins a petabytes (1000000 GB) d'informació acumulada. Aquesta gran quantitat de dades no es poden processar  amb els sistemes tradicionals.

Casado ha explicat que els departaments de màrqueting de les empreses estan fent un gran ús d’aquestes tècniques, ja que els permet prendre decisions a l'hora de planificar campanyes. Ha ressaltat que aquest anàlisi està resultant decisiu en tots els àmbits, i explica el creixement de grans empreses com Google, Amazon o Facebook. Les recomanacions i els anuncis en aquests buscadors o xarxes socials es basen, ha explicat en el Big Data, ja que el coneixement que tenen dels usuaris és molt elevat. "Saber què pensa l'usuari a partir dels comentaris a un tràiler d'una pel·lícula penjat al You Tube permet, per exemple, modificar-ne el final abans de la comercialització seguint els gustos majoritaris", ha asegurat.