La primera edició de l’InnoEmprèn Universitari s’acosta a la fase decisiva amb molts bons resultats

El programa Innoemprèn Universitari, una iniciativa d’acompanyament a projectes liderats per estudiants, s’acosta a la fase final de la primera edició amb molts resultats quant a l’evolució dels projectes. Gràcies a l’aprenentatge fet des que va començar el programa, a l’abril, el 25% dels projectes ja tenen pràcticament acabat el seu producte mínim viable (PMV) i s’estan preparant per fer el primer tast real en el mercat. La resta de participants està desenvolupament el producte o acabant de contrastar les seves hipòtesis amb el mercat.

InnoEmprèn és un programa de 3 mesos de durada, en què l’àrea Universitària i l’àrea d’Empresa del Tecnocampus treballen conjuntament S’imparteix fora del currículum acadèmic i hi estan participant de manera voluntària 40 estudiants, provinents dels graus d’Administració d’Empreses i Gestió de la Innovació, Màrqueting i Comunitats Digitals, Turisme i Gestió del Lleure i Mitjans Audiovisuals. S’hi estan treballant 20 projectes que tenen en comú la inquietud emprenedora i les ganes de transformar la idea de negoci en una proposta de valor pel mercat.

Un dels objectiu aconseguits amb aquest programa està sent posar a l’abast d’aquest grup d’estudiants emprenedors tot un seguit d’eines i coneixements, impartits per especialistes que els han ajudat ha reflexionar i madurar la seva idea a partir d’ acostar-se al mercat i així definir correctament el seu model de negoci.

El 27 de juny tots els equips faran la defensa del seu projecte davant d’un tribunal format per l’equip de Tecnocampus, en el qual hauran de demostrar l’aprenentatge que han fet, com els ha repercutit a la seva idea inicial i en l’estat que es troben actualment. Aquells que es consideri, que hagin fet un procés de maduració important, passaran a la següent etapa de preincubació, en el qual rebran tutorització personalitzada de l’equip d’emprenedoria, que els proporcionarà els components necessaris que els manquen per crear l’empresa. A la resta de projectes, se’ls animarà a seguir treballant i aprenent i, quan hagin assolit el grau de maduració necessari. L’objectiu final és que a finals d’any el 40% dels projectes estiguin constituïts i operant en el mercat.