L’empresa Snackson participa en una sessió sobre com innovar en el sector de la formació corporativa a través del mòbil

L’empresa Snackson, que particpa en aquesta edició del Pla Embarca des de l'acceleradora del TecnoCampus, va participar el passat 13 de juny en una sessió sobre innovació i transformació de centres formatius corporatius a l’edifici Media-TIC de Barcelona Activa, ubicat al districte tecnològic 22@. El CEO de Snackson, Miguel Angel Muras, va ser l’encarregat de realitzar una formació sobre mobile learning centrada en les possibilitats que ofereix el mòbil com a canal de formació

“Dediquem casi tres hores i mitja a navegar des del mòbil i només l’11% de la formació es realitza en aquest entorn”, afirma Muras sobre la situació del mercat. En aquest sentit, el CEO de Snackson considera que el mòbil és una eina clau per aprendre: “És necessari que es desenvolupin continguts i dinàmiques específiques per a aquest tipus de pantalla, més enllà de l'aprenentatge informal que es realitza ara”. Això no significa que tota la formació sigui a través del mòbil sinó que s'ha de convertir en un bon complement per als altres canals.

Snackson va néixer a principis del 2015 i cap a finals d’any ja oferien un aplicació per a IOS i Android amb l'objectiu que les empreses i organitzacions acostin la formació i la comunicació als seus treballadors, clients i col·laboradors. Com a empresa, Snackson aposta per un model basat en el microlearning, una formació organitzada en formats petits i fàcils de reutilitzar, i en dinàmiques que converteixen una activitat en un joc: “La gamficiació permet fer més interessant i amena una determinada acció quotidiana”. Segons Mura, no és complex aplicar determinades dinàmiques i estratègies de gamnificació a la formació i aconseguir que qui accedeix als cursos no ho faci com una obligació sinó com una manera d’aprendre i divertir-se. “Els reforços positius contribueixen que la persona que realitza l’acció formativa ho percebi com una cosa positivia”, afegeix el CEO de Snackson.

L’objectiu de Snackson per als propers anys és convertir-se en un dels principals canals de formació i comunicació per a empreses. En aquest sentit, Mura explica que estan desenvolupant noves funcionalitats, un marketplace (mercat web) de “microcursos” i una expansió internacional a través de la venta totalment online.