Weekend Challenge: 60 universitaris participen en la primera edició

Una seixantena d'estudiants universitaris han participat aquest cap de setmana en el Weekend Challenge, una iniciativa en la qual estudiants de diversos estudis de grau han compartit idees de negoci, han format equips, han ideat productes i han simulat negocis que es poden acabar convertint en empreses. Tot, amb l'asessorament d'empresaris que han actuat com a mentors. Ha estat un cap de setmana per exposar la idea de negoci, fer networking per acabar-la de madurar o bé descartar-la si es comprova que no té possibilitats reals de prosperar i apostar per contribuir a desenvolupar una altra idea, segons va apuntar Miquel Rey, regidor de Promoció Econòmica i president del TecnoCampus.

El Weekeng Challenge, que es fa per primera vegada al TecnoCampus, segueix la metodologia d'aprendre creant desenvolupada per Startup Weekend, una iniciativa impulsada per la Kauffman Foundation en la qual des del 2007 han participat mes de 100.000 emprenedors de 108 països. A Mataró, aquest Weekend Challenge ha durat 54 hores i, entre altres col·laboracions, ha comptat amb la lliçó magistral de Xavier Verdaguer, emprenedor català que fa quatre anys que està instal·lat a Silicon Valley. A banda de transferir coneixement als assistents, Verdaguer els ha alertat que “si una idea de negoci no es pot implementar, no serveix per a res”.

Després de 54 hores de treball en comú i maduració de les idees, el Weekend Challenge va acabar diumenge amb l’elecció del millor projecte per part d’un jurat format per inversors i empresaris de reconegut prestigi. El projecte guanyador, tindrà com a premi una preincubació de 3 mesos al TecnoCampus i l’accés als serveis d’assessorament d’emprenedoria del parc. Es tracta del projecte Oli'n, relacionat amb un producte de consum en el camp de la restauració, impulsat pels estudiants Alba Manresa, Álvaro Coello, Natalia Trujillo-Bencomo, Tamara Iglesias i Roland Baides (a la fotografia).