Xavier Casado (Technology 2 Client): "La informàtica té un component vocacional, per dedicar-t'hi t'ha d'agradar"

Xavier Casado és el responsable de desenvolupament a mida del client de Technology 2 Client,una empresa catalana formada per 46 treballadors i que busca solucions adaptades a les necessitats específiques de cada negoci en què trobar una solució informàtica és essencial. Té una llarga trajectòria en el món de la consultoria i és exestudiant de l'Escola Superior Politècnica de Mataró.

-Com valores el teu pas per la universitat?

-“Jo vaig estudiar Formació Professional, per entrar de seguida al món laboral. Després vaig continuar els estudis a la Politècnica de Mataró, en informàtica de gestió. Vaig poder compaginar els estudis i la feina, de manera que la part teòrica la podia combinar amb la pràctica. Un cop titulat, també hi vaig fer classes a la mateixa escola i vaig participar en el desenvolupament d’un programa adreçat als estudiants.”

-Com és treballar en el món de la consultoria?

-“És un negoci en què escoltar el que ens explica el client és molt important. El vostre Grau en  Enginyeria Informàtica de Gestió i Sistemes d’Informació té un vessant pràctic molt interessant, perquè amb la part teòrica i no n’hi ha prou, i incidir en els casos reals és molt important. És molt bo que els alumnes coneguin de primera mà el que és fer d’informàtic, que és una feina molt gratificant, vocacional. És una professió dura, però la contrapartida són unes remuneracions prou bones pel que és el mercat laboral actual.”

-D’on prové la complexitat de la feina?

-“El software que proporcionem no és un fi, sinó un mitjà. Per tant no és fàcil acostar-se al que necessita el client, i quan ho trobes, no pot fallar, ha de ser una solució impecable, sense errades. D’aquí prové la duresa i l’exigència d’una feina que t’ha agradar, que no la pots fer si no t’agrada.”