POSTGRAU EN PERIODISME DIGITAL I EMPRENEDOR

Pla d'estudis

Mòdul I: Periodisme Digital
-Llenguatge periodístic a la xarxa: Adaptació dels tres formats periodístics clàssics –premsa, ràdio i tele- a la xarxa, tant en blogs com en xarxes socials.
-Eines digitals i marca personal: Concepció del periodista com a marca, gestió i monitorització de comunitats i creació d'espais digitals periodístics a partir de les eines disponibles.

Mòdul II: Noves narratives periodístiques
-Disseny multimèdia periodístic: Assolir coneixements bàsics d'Adobe Photoshop, Ilustrator, InDesign, Audition, After Effects entre d’altres.
-Periodisme de Dades: Introducció al concepte de big data, eines per a aconseguir dades, netejar-les, processar-les i visualitzar-les.

Mòdul III: Creació i gestió d’Empreses
-Gestió Emprenedora: L’objectiu d’aquesta assignatura és aportar als alumnes una visió de la definició estratègica d’un projecte empresarial.
-Pla de Màrqueting: Entendre el rol del màrqueting en la definició i consecució dels objectius empresarials.

Mòdul IV: Emprenedoria periodística
-Models de Negoci periodístics: Recorregut dels models de negocis, des del clàssic model de la venta de paper i publicitat fins a les noves tendències digitals.
-Ponències de casos d’èxit a Catalunya i Espanya. (Silvia Cobo, Barbara Yuste, Antoni Gutierrez-Rubí, Joan Salicrú, Valentí Sanjuan, Toni Aira, Albano Dante Fachin, Pere Russiñol, entre d’altres)

Mòdul V: Treball Final
Creació d’un pla d’empresa i els primers continguts d’una empresa periodística.

 

Modalitat semi-presencial

• Metodologia activa on l'estudiant és el protagonista i es potencien les seves habilitats.
• Classes presencials amb professionals del periodisme i l’emprenedoria.
• Formació online en un entorn virtual en el qual els estudiants aporten, participen i construeixen.
• Coordinació entre els activitats i continguts de les assignatures, de cadascuna de les fases del postgrau
• Seguiment personalitzat.
• Relació directa amb especialistes de reconeguda experiències en cadascun dels àmbits de treball.
• Projecte final que concreta, en un producte elaborat per cada estudiant, els seus interessos en el sí del postgrau.