Equip docent

Coordinadors acadèmics

Carles García López. Graduat en Mitjans Audiovisuals i Màster Universitari en Disseny i Desenvolupament d’Aplicacions Multimèdia i Smart Content. Professor de Disseny Gràfic i Retoc Fotogràfic i de Plataformes Digitals al Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa de Tecnocampus. Especialitats en noves formes de narració, en especial Transmèdia. Especialitzat, també, en el desplegament d’estudis semipresencials i on-line.

 
Professorat

El perfil del professorat són professionals de la matèria en actiu i amb experiència docent.

Aquesta combinació permetrà transmetre els coneixements teòrics necessaris per establir les bases d'aquesta disciplina i casos pràctics per garantir la comprensió i posada en pràctica del temari après.

Aitor Ruiz Santiago. Graduat en Mitjans Audiovisuals i Bachelor in Creative Media. Professor de Disseny Gràfic i Retoc Fotogràfic i de Mitjans Digitals i Audiències al Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa de Tecnocampus. Especialitats en noves formes de narració, en especial Transmèdia. Especialitzat, també, en el desplegament d’estudis semipresencials i on-line.
 
Dr. Alex Araujo. Professor i Coordinador del Grau en màrqueting i comunitats digitals del Tecnocampus. Enginyer Tècnic en Informàtica de Sistemes, Llicenciat en Comunicació Audiovisual i Màster en Societat de la Informació i el Coneixement per la UOC. Doctor en Comunicació, especialitzat en plataformes i formats docents a l’educació superior.

Andreu Belsunces Gonçalves. Investigador en cultura digital. Grau en Sociologia per la UB i Màster en Societat de la Informació i Coneixement a la UOC. Ha sigut professor sobre el vincle entre comunicació, indústries culturals, internet, creativitat i transmèdia en vàries universitats d'Uruguay. Ha col·laborat en varis llibres sobre transmèdia i nous públics, i ha sigut periodista especialitzat en cultura i tecnologia. Co-organitzador de la Transmedia Week i membre de StoryCodeBCN. Actualment és investigador resident del Projecte PIPES de Hangar i prepara el seu primer comissariat per la bienal d'art digital The Wrong.
 
 
Dra. Aina Fernàndez. Professora del Grau en Mitjans Audiovisuals del Tecnocampus. Llicenciada en Comunicació Audiovisual, Màster en Societat de la Informació i el coneixement i Doctora en Comunicació Audiovisual, especialitzada en continguts cross-media i televisió pública.
 
Dr. Arnau Gifreu i Castells. Doctor en Comunicació i Màster en Arts Digitals per la Universitat Pompeu Fabra. Investigador afiliat del Open Documentary Lab (MIT). Autor de llibres i articles i sobre l'àmbit de la no ficció interactiva i transmèdia. Coordina la e-Week i InterDocsBarcelona. Col·labora amb mitjans interactius de RTVE.ES i és productor i director de projectes audiovisuals, interactius i transmèdia. http://agifreu.com
 
Josep Miquel Jové Company. Llicenciat en Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra, amb un màster en Animació 3D al Idec-UPF, s'ha especialitzat en les
narratives transmèdia i la televisió social amb els programes Transform@lab i Screen 4AllCampus. Actualment treballa com a estratega transmèdia en una agència de comunicació dissenyant campanyes i continguts multiplataforma. És membre col·laborar en el grup de debat StroryCodeBCN i ha estat guanyador de la hackathon de la CCMA i del concurs de narrativa transmèdia organitzat pels Guionistes Associats de Catalunya.
 
Dr. Antonio Planells. Doctor menció Internacional amb Premi Extraordinari per la Universitat Carlos III de Madrid. Llicenciat en Dret i Comunicació Audiovisual. Actualment és Professor Associat al Grau en Mitjans Audiovisuals i al Grau en Disseny i Producció de Videojocs de Tecnocampus. Investigador expert en narratives del videojoc, ludologia i discursos interactius. Forma part del grup d'investigació GAME de la UOC.
 
Daniel Resnich. Guionista i creatiu transmèdia, fundador de "Goodmoment.es", on desenvolupa branded constant transmedia. Coordinador del Curs de Guió Transmèdia de "Guionistes Associats de Catalunya" (GAC).
 

Ponents convidats

Carlos Scolari. Doctor en Linguística Aplicada y Lenguajes de la Comunicación per la Università Cattolica di Milano. És professor titular del Departament de Comunicació en la UPF. Entre altres obres ha publicat: Hacer Clic (2004), Hipermediaciones (2008), El fin de los medios masivos. El comienzo de un debate (con M. Carlón, 2009), Crossmedia Innovations (con I. Ibrus, 2012) i Narrativas Transmedia. Cuando todos los medios cuentan (2013). Els seus articles s'han publicat a: Communication Theory, New Media & Society, International Journal of Communication, Semiotica, Information, Communication & Society, i Journal of Visual Literacy entre d’altres revistes científiques.
 
Francisco Asensi. Director de Endemol Beyond Spain, la divisió digital de la productora Endemol, amb la qual ha estat el responsable d’estratègies de televisió social en programes com Gran Hermano i altres productores que formen part de Endemol: Gestmusic, Diagonal TV, etc.

 

Organitza: 

Amb la col·laboració de: