Implicar els estudiants en el seu aprenentatge, eix central de la cinquena Pick Up Idees

Aquest matí el TecnoCampus ha acollit la cinquena edició de la Pick Up Idees, una iniciativa que enguany s’ha centrat en les experiències d’aprenentatge i que ha reunit al voltant de vuitanta docents. En aquest sentit, durant la jornada s’han donat a conèixer diferents maneres de fer partícips els estudiants del seu aprenentatge i aconseguir que se sentin implicats i motivats a les aules. La Pick Up Idees és un proposta impulsada pel Servei de Qualitat, Aprenentatge i Innovació del TecnoCampus.

La presentació de la jornada ha anat a càrrec de Montse Vilalta, directora de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa i professora amb més de 30 anys d’experiència a les aules. Montse Vilalta ha destacat el TecnoCampus com a model d’èxit però la necessitat de continuar treballant per innovar i adaptar-se als nous temps. La cinquena Pick Up Idees ha començat amb tres ponències sobre noves tendències tecnològiques, comunicatives i narratives a càrrec de Marco Antonio Rodríguez amb “Un món d’atoms i bits, Ester Jiménez amb “Com ens comuniquem amb els Mil·lenials i la Generació Z” i Oriol Ripoll amb “Storytelling”, també presentador de l’acte. Després dels descans, els professors Alex Araujo, Lorena Molina, Ester Bernadó i Cesco Muñoz han explicat experiències d’innovació que han desenvolupat en les seves assignatures aplicant tècniques relacionades amb la gammnificació, les simulacions, el prototipatge i el treball en equips multidisciplinaris, respectivament.

Per primera vegada, la Pick Up Idees també ha comptat amb testimonis d’estudiants que han participat en aquestes experiències innovadores d’aprenentatge. Al llarg de la jornada, s’han projectat vídeos on estudiants del TecnoCampus donaven el seu punt de vista sobre l’entorn universitari en el qual es troben, parlant de temes com la motivació a les aules o el món professional d’aquí a cinc anys, entre d’altres. La majoria d’estudiants han afirmat que perquè un professor capti i mantingui l’atenció dels alumnes, és clau que s’impliqui als estudiants a través de tècniques com el storytelling, metodologia d’aprenentatge a partir d’històries.