La marca com a forma de protecció de les aplicacions mòbils

El TecnoCampus ha acollit avui al matí la sessió “Protecció d’Aplicacions Mòbils”, que ha comptat amb l’assistència d’una trentena de persones interessades en conèixer els aspectes bàsics en la gestió de la propietat industrial-intel·lectual. La formació ha anat a càrrec del Director de Clarke Modet & Co, Jose Mª del Valle, que amb més de trenta anys d’experiència en aquest sector ha explicat la importància de la marca com a forma de protecció de les aplicacions mòbils.

Jose Mª del Valle ha donat una sèrie de consells que cal tenir en compte a l’hora de crear una marca, entre els quals destaquen conèixer les associacions de la paraula en altres idiomes de mercats potencials, adaptar-se a tots els mitjans de publicitat i diferenciar-se d’altres marques ja existents. També considera essencial apostar per noms de marques fàcils de recordar i pronunciar fugir de les marques dèbils ja que encara que s’acostuma a pensar que és millor escollir paraules que tinguin proximitat amb el client, José Mº Valle ha conclòs que “el millor és crear paraules, inventar-se la marca”.

La sessió també ha servit per profunditzar en les patents i el Copuright com a altres maneres per protegir les aplicacions mòbil i l’expert en marques i patens ha anat resolent els dubtes i preguntes dels assistents. Una de les qüestions que ha sorgit, i que José Mª també ha remarcat, ha estat la necessitat d’establir una vinculació directe entre el registre de marques i el registre mercantil per assegurar que si es valida el nom d’una marca es pugui utilitzar també per al nom de l’empresa i a l’inversa.