8 trucs per mantenir-te saludable aquest Nadal

S’acosta el Nadal i els excessos que comporta aquesta època de l’any també. Per això, des del Campus Saludable del TecnoCampus et donem alguns consells per viure aquestes vacances de Nadal de manera més saludable possible.
 

Realitzar aquesta rutina alimentària evita deixar passar molt de temps entre àpats, fet que disminueix l'ansietat per menjar i evitar picar entre hores. A més, un esmorzar complet augmenta el rendiment físic i intel·lectual.

Sabem que és una època de dinars amb família i en restaurants i que és més complicat cuidar-se. Tot i així, et proposem que et decantis pels menús amb base de verdures, carns magres, peix o marisc i optis per amanida, verdura o llegums com a acompanyament. I per als postres...una peça de fruita! D’altra banda, al forn, al vapor i a la planxa sempre són maneres de cuinar més saludables que els fregits, els guisats i les sales. 

La sal provoca que el teu cos retingui més líquids, i a més augmenta el risc d’hipertensió. Per això, et recomanem que en lloc de sal utilitzis productes com api, espècies o herbes aromàtiques per donar més saber als teus plats! Per cert, recorda que la majoria d’aliments precuinats i en conserva contenen un alt contingut en salt de manera que, en la mesura del possible, evita’ls!

Gaudir de torrons, massapans i bombons, però sense fer excessos, és la clau per evitar guanyar uns quilos de més aquest nadal. Prova’ls i assaboreix-los, però recorda: poca quantitat i no repetir

El vi, el xampany i els licors acostumen a estar presents en els àpats nadalencs, però és important no fer-ne un abús. Has de tenir en compte que l’alcohol ens aporta un excés de calories buides, és a dir, el seu valor energètic és molt alt i no ens aporta cap nutrient beneficiós per al nostre organisme

Beure com a mínim vuit gots d’aigua al dia és un hàbit molt beneficiós que s’ha de mantenir durant les vacances de Nadal ja que l’aigua fomenta el trànsit intestinal i hidrata l’organisme. A més, també es poden ingerir infusions, sopes i sucs naturals, però és millor evitar els refrescos.

És cert que no cal obsessionar-se amb la bàscula ni pesar-se cada dia, però sí que es aconsellable controlar el pes de manera periòdica durant les festes de Nadal, un augment considerable de manera sobtada et pot servir com a senyal d’alarma!

L'Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana practicar com a mínim trenta minuts d'exercici físic cada dia. Realitzar exercici t’ajudarà a pair els menjars copiosos i a mantenir l’energia durant aquests dies. És convenient utilitzar un podòmetre, sempre és una bona opció per demanar-ho als Reis Mags o al Pare Noel. I per últim...proposa a la teva família una caminada postdinar de Nadal!

La recepta saludable del mes

Tens poc temps per cuinar menjar sa? T’has de preparar el dinar de tupper cada dia i no saps què preparar? Des de la comissió del Campus Saludable tenim la solució!
A partir del mes de gener, cada més publicarem a Instagram a través del perfil oficial del TecnoCampus un post amb una proposta de plat saludable preparat pels membres de la comissió. L’objectiu? Inspirar-te a l’hora de preparar la carmanyola cada dia i donar-te idees per cuinar plats fàcils i ràpids de fer i, sobretot, molt saludables. També aprofitarem per incloure tres beneficis d’un dels aliments utilitzats per elaborar el plat.