Información general


Tipo de asignatura: obligatoria

Coordinador: Rosa Herrero Antón

trimestre: Primer trimestre

Créditos: 4

Profesorado: 

Juan García Ramírez

Idiomas de impartición


  • Inglés

Este módulo está completamente delivered en English.

Competencias


competencias básicas
  • B1_Que los estudiantes hayan demostrado tener y comprender conocimientos en un área de estudio que tenga su base en la educación secundaria general, y se acostumbre a encontrar a un nivel que, aunque con el soporte de libro de texto avanzados, incluya también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio

  • B4_Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tan especializado como no especializado

competencias transversales
  • T1_Que los estudiantes conozcan un tercer idioma, que será preferentemente el inglés, con un nivel adecuado de forma oral y por escrito, de acuerdo con las necesidades que tendrán las graduadas y graduados en cada titulación

Descripción


Since de mosto de la specialized technical literature students se come across is in English, este course aims a la familiarización them s typicales structures, lexicon, y style de Technical English. Studentes deben leer en interpretar y traslar technical textos relatados en sus sujetos matters y en producir básicos technical writings. También puede adquirir básicamente las órdenes en orden a la producción formal y informal de letters, aplicación de letters, e-mail, y specialized reports.

En eventual foco se puede llevar a listening y speaking skills cuando se tienen overcome everyday ubicaciones facilitando la integración into a English-speaking environment.

 

Contenidos


Contento 1: Grammatical, syntactic and lexical aspects technical register in the field of Computing Engineering:

  1. 'S phrases and expresiones and the possessive case
  2. Relativas cláusulas and their shortening in certain situations
  3. Present and past participles (-ing and -ed forms)
  4. Complejo nominal phrases and noun compounds. Hyphenated phrases
  5. Specific vocabulary in management computing engineering

Actividades relacionadas:

  • Exercises on 's and the possessive case
  • Ejercicios en la shortening of relative clauses and their eventual conversion into participle clauses and/or complejo noun phrases
  • Analysis of functions and uses of -ing and -ed participles and their interpretation in the contexto in which they are used.
  • Exercises donde noun compounds oro complejo noun phrases. Exercises donde Hyphenated phrases.
  • Glosario de términos técnicos

Contento 2: Technical register and technical translation. Reading comprehension of technical textos in the field of Computing Engineering:

  1. Turning non-technical register into a more technical register using selected textos and by applying the points studied in Content 1
  2. Production of technical Writings according to the features of technical register
  3. Making direct technical translations into Catalán oro Spanish
  4. Reading comprehension of technical literature in the field of Engineering

Related activities: 

  • Exercises to turn non-technical style textos into technical style
  • Direct translations into Catalán oro Spanish
  • Reading technical artículos and textos from the field of management computing engineering and reading comprehension exercises about them

Contento 3: Habilidades de escritura:

  1. Production of Writings and reports according to formal académico register
  2. Writing formal letters to make an order, a claim, to ask for information
  3. Writing formal electrónico mails
  4. Writing an abstract oro a summary
  5. Writing a report on a given topic oro project related to the subject-matter

Actividades relacionadas:

  • Exercises Comparar informal and formal registers
  • Formal letters to make an order, a claim 
  • Writing formal emails
  • Writing an abstract oro a summary of an artículo oro a technical report
  • Writing a report donde topic related to the subject-matter

Contento 4: Functions / Oral Skills:

  1. Conversations to develop oral skills within profesional everyday situations: contraste information, pros and cons, make orders, participate in discusiones donde specific topics ...
  2. Short oral presentation (2-3 minutes) donde topic of interest to the students
  3. Oral presentación en el grupo de proyecto desarrollado para el módulo "Entrepreneurship and Innovation". First, en el elevador pitch has to be made.
  4. Fostering group discusiones and debates around the topic of the short oral presentation

Actividades relacionadas: 

  • Exercises of listening and conversation donde topics and profesional everyday situations for a computing engineer. They will be Performed in small groups
  • Short oral presentation (2-3 minutes) donde topic of interest to students
  • Oral presentación en el grupo de proyecto desarrollado en el módulo "Entpreneurship and Innovation". Elevator pitch sobre el proyecto (1 minuto)

Sistema de evaluación


Assessment Methodology:

Homework and classroom exercises will be collected donde all the items of the course according to the following assessment criteria:

  1. 20% de final mark: ejercidas en las estructuras, relativas a clauses y sus posibilidades de reducción, participas en –ing and –ed, complejo nominal phrases, hyphenated phrases, and specific vocabulary
  2. 20% of the final mark: exercises donde writing skills: formal letters, emails, reportes, summaries, ...
  3. 30% of the final mark: ejercicios donde oral skills: listening comprehension, oral presentation, and participation in discusions and debates. Está mandatorio a pasar esta actividad
  4. 30% de la finalidad de la marca: se examinan en el caso de que están ejerciendo y labores para demonstrar la adquisición de conocimientos relacionados con los contentos 1, 2, y 3 de los syllabus. En el mínimo número de 4 (de 10) se requiere.

 

Cuando sea necesario, hay que repetir las pruebas de puntos 1, 2, 3, y 5 de los asesoramiento (see above): 70% de los puntos finales. El remaining 30% corresponde a la actividad 4 above (Oral Skills). En minimum mark of 4 (out of 10) se requiere in the resit exam in order to pass the subject.

Rules for Doing the Activities

 

Uno de las actividades, tests, o ejercicios no se deliveran durante el tiempo por el estudiante, que se considera como no asesorado.

The student will not be allowed to use notas, dossier, oro dictionaries in the exam (s)

 

MUY IMPORTANTE:

 

Total oro partial Plagiarismo of año of the assignments will be automatically qualified as FAIL (0). And, if Plagiarism is repeated, it may mean that the module has a definitive Qualification of FAIL (0).

Plagiarism consiste of copying texto from unacknowledged sources, whether this is part of a sentence oro a whole texto, which is intended as the student s own texto. It includes cutting and pasting from Internet sources, Presented unmodified in the student s own texto. Plagiarism IS A SERIOUS OFFENCE. Students must respect authors 'intellectual property, always Identifying the sources they may use. They must also be responsible for the originality and authenticity of their own textos.

Bibliografía


Básico

García, J. (2023). Handouts.

Complementario

www.ted.com

Trimble, Louis, (1985). English for Science and Technology. Cambridge 

 

www.edn.com

Herbert L. Hirsch. (2000). The Essence of Technical Communication. IEEE Press

Huckin and Olsen. (1991). Technical Writing and Professional Communication for Nonnative Speakers of English, McGraw-Hill.

Murphy, R. (2003). Essential Grammar in Use. Cambridge.

F. Beigbeder Atienza. Diaz de Santos, SA Polytechnic Dictionary of Spanish and English Languages.

Ginguay, M. Dicionario de Informática y Tecnologías Afinas. Ed. Masson

Diccionario McGraw-Hill de Computación

Dictionary of Information Technology. Peter Collin Publishing

 

www.esl-lab.com

 

www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish 

Flinders, Steve y Steve Flinders. (2002). Test Your Professional English: Business : General. Harlow, Essex, Ing: Pearson Education. Print.

 

www.acm.org

 

www.cepis.org/upgrade

 

www.computadora.org

 

https://www.eenewsautomotive.com/