El conseller Santi Vila defensa que la inversió en infraestructures es faci amb criteris d’eficiència econòmica en una conferència en el Grau de Logística

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va visitar ahir el TecnoCampus, on es va reunir amb el president de la Fundació, Miquel Rey; la segona tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Mataró, Núria Calpe; el director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro; i la directora de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa, Montserrat Vilalta. L’objectiu de la visita va ser conèixer de primera mà el projecte del parc i posteriorment impartir una classe magistral als estudiants del Grau de Logística i Negocis Marítims, una titulació universitària pionera a Catalunya posada aquest curs de la mà de la Universitat Pompeu Fabra.

El conseller va assegurar davant dels alumnes que “la logística és un sector amb vocació planetària” i grans possibilitats de creixement a Catalunya. Ho va atribuir al fet que els darrers anys s’han fet grans inversions en infraestructures, entre les quals va destacar com a “buc insígnia” el Port de Barcelona. En aquest sentit va recordar que a Espanya “hi ha un problema de priorització de les infraestructures en funció d’interessos polítics en lloc dels econòmics”, i va citar el fet que s’inverteixi a ampliar les línies d’AVE mentre el corredor mediterrani o els accessos viaris i ferroviaris al Port de Barcelona acumulen retards. “Això ha de canviar si volem ser competitius”, va emfatitzar.

Vila va recordar que “el planeta, pel que fa al transport, és blau, ja que el 80% de les mercaderies es mouen per mar”. Va afegir que la centralitat del comerç s’ha desplaçat cap al continent asiàtic, cosa que explica les grans inversions que s’estan fent als canals de Suez i Panamà per ampliar-ne la capacitat. Catalunya està en una situació estratègica, segons el conseller, per aprofitar aquests increments de trànsit mundial que passen pel Mediterrani i convetir-se cada com més en una porta d’entrada de mercaderies que van cap als conjunt de països de la meitat sud d’Europa.