Tell me bye obre mercat a l’Amèrica del Sud

L’empresa Tell me bye, ubicada a la incubadora del TecnoCampus, ha iniciat l’expansió a l’Amèrica del Sud mitjançant un acord de col·laboració amb empreses del sector funerari, entre les quals destaca el subscrit amb la mexicana Grupo Sowilo.

L’impulsor del projecte, Carlos Jiménez Lajara, explica que “a l’Amèrica del Sud el tema de la mort no és tabú, no passa com aquí”. Tell me bye ofereix una solució per gestionar de manera personal què volem que se’n faci de la nostra identitat digital (àlbums de fotos, comptes en xarxes socials, etc etc) quan morim.

Fonamentalment, es tracta de fer un testament perquè, com diu Carlos Jiménez, “no passin coses tan desagradables com que rebem recordatoris al Facebook d’aniversaris de persones que ja no hi són”.
Tell me bye ofereix una versió gratuïta amb 2 Gb d'espai i altres opcions de pagament amb més capacitat d'emmagatzematge. En l’equip que integra l’empresa hi tres programadors, un tècnic de sistemes, un disenyador graèfic, 1 advocada i un soci capitalista, perquè la gestió d’una plataforma d’aquest tipus requereix de coneixements tècnics, però també jurídics.

Bàsicament, un compte a Tell me bye permet designar administradors dels nostres comptes a les xarxes socials, que només podran accedir-hi si morim. També permet deixar un testament en forma d’imatges o de vídeos accessibles només en cas de defunció. I continuar gaudint d’allò que un ha comprat en vida: pel·lícules o música comprats on line, o diners en comptes de Pay Pal. Darrerament, d’acord amb empreses funeràries, l'empresa està treballant en un llibre de condol digital que substitueixi el tradicional, perquè, com apunta Carlos Jiménez, el lloc per mantenir viu aquest record no és el mur del Facebook quan ja no hi som”.

Dijous passat, l’empresari Pau Garcia-Milà va fer referència a aquesta empresa en la secció que fa al programa de TV3 Divendres (minuts 2h6m).