Informació general


  • Tipus d'assignatura: Obligatòria
  • Coordinador: Adso Fernández Baena
  • Trimestre: 1
  • Crèdits: 4
  • Professorat:

Idiomes d'impartició


  • Castellano

L'assignatura s'imparteix en castellà, però tant les aportacions a classe com els treballs es poden fer en català o en castellà.

Competències que es treballen


General

  • G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.

  • G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.

  • G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.


Transversal

  • T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.


Específica

  • E1. Demostrar coneixements de la història dels videojocs i analitzar els videojocs referents amb arguments fonamentats en base a criteris d'avaluació contextualitzats en el marc històric i cultural.

  • E2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.

  • E3. Identificar el tipus de jugador i dissenyar l'experiència de joc segons les característiques psicològiques del mateix.

  • E5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.

Descripció


L’assignatura Disseny de Jocs I és la via d’entrada de l’alumne en el rol del dissenyador de jocs. Els continguts estan orientats a ampliar l’horitzó creatiu de l’alumne per a poder començar a documentar correctament i de forma professional les idees que més tard es convertiran en un joc. Per assolir els coneixements l'assignatura s'avalua amb treballs individuals i grupals i un examen escrit.

Resultats d'aprenentatge


En acabar l'assignatura, l'estudiant serà capaç de:

  • E1.6 Avaluar els punts forts i febles d'un videojoc de manera raonada i exemplificada.
  • E2.1 Dissenyar mecàniques i regles de jocs que en el seu conjunt es denomina jugabilitat.
  • E3.1 Descriure la tipologia de jugador per al qual es dissenya el joc.
  • E5.1 Escriure i mantenir el conjunt de documents que íntegrament es coneix com "Game design document GDD".

Metodologia de treball


L’assignatura utilitza les següents metodologies de treball:

Classe magistral, Estudi de casos, Aprenentatge basat en preguntes i Laboratori en grup reduït
 

Continguts


TEMA 1: Millorar com a dissenyador

  • La figura del dissenyador de videojocs
  • Mètode d'anàlisi
  • Tipologies de jugador

TEMA 2: Documentació de disseny

  • Game Abstract
  • Game Proposal
  • Game Design Document

TEMA 3: Mecàniques de Joc 2D

  • Plataformes
  • Puzle
  • Combate

Activitats d'aprenentatge


Amb l’objectiu de recollir evidència de l’assoliment dels resultats d’aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu (relacionades amb totes les competències comunes):

A 1: Exercici a casa:
Recerca

E1.6 i E3.1

 

Descripció general

Realitzar un procés d'investigació comparativa sobre 3 videojocs analitzant les fortaleses i debilitats i lliurament d'un informe analitzant els resultats..

 

 

 

A.2: Pràctiques de laboratori
Exposició  

E2.1, E3.1 i E5.1

 

Descripció general

Per equips els alumnes realitzaran diverses presentacions davant dels seus companys i professor en què descriguin un projecte dissenyat entre tots ells seguint el format estàndard de la indústria.

S'hauran d'adaptar a les condicions imposades pel professor, fent d'aquesta activitat un repte encara més gran d'adaptabilitat per part dels equips.

 

 

 

A.3: Exercici a classe i Treball individual Aprenentatge basat en preguntes 

Totes

 

Descripció general

Durant tota les classes es realitzaran diverses activitats avaluatives en forma de preguntes per fomentar la participació i l'assistència.

 

 

 

A.4: Examen Final

Totes

 

Descripció general

Examen final de curs, s'integren tots els coneixements apresos a classe i posats en pràctica.

 

 

 

Sistema d'avaluació


La nota de cada alumne es calcularà en base als següents percentatges:

  • A1: 20%
  • A2: 20%
  • A3: 40%
  • A4  20%

Nota final = A1 0,2 + A2 0,2 + A3 0,4 + A4 0,2

Una activitat no entregada o entregada amb retràs és un 0. Les notes de les activitats tindran en compte el correcte seguiment dels requisits, la ortografia i la claredat a l'hora de transmetre la informació.

La recuperació es realitzarà per mitjà d'un examen escrit en el que hi entrarà tots els continguts indicats a la bibliografia bàsica dins del període establert pel Cap d'Estudis. Aquest examen comptarà un 100% de la nota

Bibliografia


Bàsica

Anna Anthropy & Naome Clark (2014), A Game Design vocabulary. Boston:
Addison-Wesley.

Ernest Adams & Joris Dormans (2012), Game Mechanics, Advanced game design.
Berkeley: New Riders Games.

Jesse Schell (2011), The Art of game design: a book of lenses. Amsterdam:
Elsevier/Morgan Kaufmann.

Katie Salen (2003), Rules of Play: Game Design Fundamentals. Massachuset: The MIT Press.

Katie Salen (2005), The Game Design Reader. A Rules of Play Anthology.
Massachuset: The MIT Press.

Scott Rogers, Level Up!: The Guide to Great Video Game Design,  Wiley; 2 edition (April 28, 2014)

Tracy Fullerton, Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Third Edition, A K Peters/CRC Press; 3 edition (March 5, 2014). 

Wesley Addison (2006), Level Design for Games: Creating Compelling
Experience. Berkeley: New Riders Games.


Complementària

Brenda Brathwaite and Ian Schreiber, Challenges for Game Designers, Cengage Learning; 1 edition (August 21, 2008)