5 consells per millorar el teu perfil de LinkedIn

Sabies que LinkedIn és la quarta xarxa social amb més usuaris? Actualment compta amb 550 milions d'usuarisa tot el món i 10 milions a Espanya, el 40% dels quals es connecta a diari. És per això que un dels principals errors és començar a utilitzar LinkedIn durant l'últim any d'universitat o un cop ja t'has graduat. Per què no ara?

Hem recollit algunes de les principals recomanacions de la sessió perquè puguis millorar el teu perfil professional en aquesta xarxa social:

El perfil de LinkedIn és la nostra targeta de presentació davant del món, i és per això que és essencial tenir-lo el més complet possible. Què has de tenir en compte?

  • Fotografia de perfil: inclou una fotografia de perfil i assegura't que sigui pública, és a dir, que puguin veure-la tant els que sí que tens com a contactes com els que no. Pots fer la teva imatge de perfil pública en l'apartat de visbilitat un cop cliques la teva imatge de perfil. Recorda que un perfil amb fotografia és 21 vegades més visitat que un sense, de manera no perdis la oportunitat de rebre més visites al teu perfil.
  • Afegeix una imatge de capçalera: és recomanable incloure una fotografia de capçalera relacionada amb el teu àmbit professional. Seria ideal que la fotografia digui pròpia, tot i que pots descarregar-te imatges a plataformes gratuïtes com Pixabay, per exemple.
  • Diferencia't amb el titular professional: el titular professional el forma els 120 caràcters que apareixen sota el nom en la capçalera del perfil a LinkedIn i és un dels principals ítems en els quals es fixarà una empresa a l'hora de buscar candidats.

LinkedIn és un buscador de persones i si vols aparèixer en les busques en lloc d’un altre, és important afegir paraules clau relacionades amb el teu àmbit professional en els diferents camps del perfil. A l’hora d’escollir les paraules clau has de tenir en compte els objectius professionals (Què vols aconseguir amb el teu perfil?), els serveis que ofereixes o els atributs pels quals destaques (Per què t’haurien d’escollir a tu) i posar-te a la ment de la persona i/o empresa que et buscarà a LinkedIn (Quin tipus de vocabulari utilitza?). Els apartats més importants a l’hora d’afegir paraules clau són el titular professional i l’extracte, no ho afegeixis mai en el teu nom, ja que en aquest camp només està destinat a nom i cognoms i LinkedIn pot penalitzar-te si li dones un altre ús.

Sabies que des que coneixes una persona fins que pot oferir-te una oferta de feina passa de mitjana un any? És per aixo que quan tens un nou contacte a LinkedIn és important cuidar-lo i aportar-li valor perquè se'n recordi de tu, per exemple, quan li arribi una oferta de feina que et podria interessar. En aquest sentit, es recomana mantenir un contacte progressiu cada mes i mig, ja sigui a través d'una recomanació d'un article o d'un missatge, per exemple. Per altra banda, si vols investigar sobre contactes que et podrien interessar però no vols que sàpiguen que ets tu qui has mirat el perfil, pots desactivar-ho des de l'apartat de privacitat en el teu perfil, desactivant l'opció Compartir edicions del perfil. No obstant, recorda que amb aquesta opció desactivada tampoc podràs conèixer quins altres usuaris veuen el teu perfil, de manera que s'aconsella usar aquesta modalitat en casos puntuals.

Analitza el Social Search Index (SSI) per avaluar el teu perfil i saber en quins aspectes has de treballar per millorar-lo. Es tracta d'una forma per quantificar l'estat del teu perfil en una escala de l'1 al 100.  Vull saber quin és el SSI del meu perfil. Quins són els paràmetres que té en compte?

Estableix la teva marca professional

  • Com de complet està el perfil, com més informació hi ha, més punts per al teu perfil.
  • Si tens fotografia de capçalera.
  • Si tens contingut multimèdia en el teu perfil. Pots incloure l’enllaç de la teva empresa, les teves presentacions de SlideShare o projectes que has realitzat des del grau.
  • Si has rebut validacions
  • Si has publicat posts i noves persones t’han seguit a partir de la publicació d’aquests post.

Troba els contactes adequats

  • Com busques la gent: utilitzes el buscador? Quantes vegades?
  • Les visites que realitzes a altres perfils de la teva xarxa, que són els contactes de primer i segon grau
  • Les visites que realitzes a altres perfils fora de la teva xarxa
  • Les dies que estàs actiu a Linkedin, una bona manera d’aconseguir-ho és descarregant-te l’app, que a més té funcionalitats que no existeixen a la pàgina web

Interactua aportant informació

  • Les vegades que es comparteix un contingut
  • La repercussió dels posts en format m’agraden i comentaris
  • Les vegades que comparteixes contingut
  • Les vegades que tu cliques “m’agrada” a una publicació
  • Els missatges que envies
  • Les taxes de resposta dels missatges
  • Els grups a que t’uneixes
  • El valor que aportes als grups, és a dir, si hi escrius
     

Construeix relacions

  • Els contactes i connexions
  • El tipus de contactes que tens
  • Les connexions amb les persones de la teva mateixa empresa
  • El percentatge d’acceptació d’investigacions
  • Si comparteixes el contingut dels teus clients potencials

Hi ha poques coses en aquesta vida que siguin immediaties i en la majoria dels casos, no podem aconseguir els nostres objectius sense esforçar-nos. És per això que has de saber que si vols obtenir resultats a LinkedIn, és impresindible dedicar-hi temps. És recomanable dedicar-hi uns trenta minuts al dia a compartir una actualització, revisar les notificacions, revisar i contestar possibles correus, enviar alguna invitació per connectar, plantejar algun tema de debat o escriure un missatge a algun dels teus contactes.