Arrenca el congrés Perspectiva Sonora sobre el paper de la música i el so en l’audiovisual, amb prop de 120 inscrits

El TecnoCampus acull a partir d’avui i fins al divendres 5 de juliol la tercera edició del Congrés Perspectiva Sonora i el Simposi “La Creación Musical de la Banda Sonora”, que enguany organitzen una convocatòria conjunta per reflexionar sobre el paper de la música i el so en l’àmbit de l’audiovisual. 

L’acte d’inauguració del congrés s’ha celebrat aquest matí, on el director general del TecnoCampus, Josep Lluís Checa; la directora de l’Escola Superior Politècnica, Ester Bernadó, i els directors del congrés, el Jordi Roquer, Josep Lluís i Falcó i Lídia López, han donat la benvinguda als prop de 120 assistents provinents de diferents punts del territori català, de la resta d’Espanya, però també d’altres països com Itàlia, Anglaterra, Canadà o Brasil, entre d’altres

Des del TecnoCampus, l’acte s’organitza a través del Grup de Recerca del So, Silencia, Imatge i Tecnologia (SSIT) de l’Escola Superior Politècnica, que promou i realitza projectes d’investigació dins de l’àmbit de la comunicació audiovisual i la publicitat. En aquest sentit, Josep Lluís Checa ha assenyalat que congressos com aquest reforcen el compromís des de l’acadèmia no només amb la formació, sinó també en la generació i la transferència de coneixement, especialment en aquelles àrees d’estudi vinculades als estudis que s’imparteixen als centres universitaris del TecnoCampus.

El congrés compta amb prop de vuitanta conferències, amb tres ponents de renom com són Michael Bull, Kevin Donnelly i Marco Antonio Juan de Dios, i taules de discussió sobre el fenomen de la Rosalía amb el productor musical Roger Rodés, el realitzador de vídeo Òscar Romagosa i el periodista Musical Borja Duñó. En aquest sentit, durant els propers dies professionals de diferents àmbits però amb un denominador comú, l’interès per les relacions entre música i imatge en l’audiovisual, debatran sobre temes com per exemple el so i la música al cinema i a la publicitat, la dimensió sonora en els videojocs, els nous models d’escolta, difusió i recepció i la música i el cinema a Espanya.