Comptar amb un col·laborador local és clau per exportar amb èxit a Argentina i Xile

El TecnoCampus va organitzar el passat dimarts 27 de novembre una sessió sobre oportunitats de negoci a Argentina i Xile, adreçada a empreses del territori. La jornada comptava amb la col·laboració de Pimec i s’emmarcava dins de la International Business Network, un punt de trobada per a empreses interessades a conèixer les oportunitats de negoci a nous mercats internacionals.

Massiel Moya, consultora sènior internacional de Pimec, va afirmar durant que els mitjans de comunicació sovint no reflecteixen de manera acurada la realitat econòmica de països com Argetina i Xile, i que per això és fonamental poder comptar amb col·laboradors locals que coneguin les particularitats de cada mercat. Per altra banda, Moya va apuntar que cal tenir en compte que els dos països presenten facilitats als inversors estrangers ja que a Xile volen incentivar el creixement en sectors com la innovació i la tecnologia i a Argentina el del transport, les infraestructures i l’energia elèctrica.

Durant la sessió també van presentar-se dos casos èxit de les empreses Bimyou, que va participar a l’última edició del programa d’internacionalització Go Global, i Akrovalis. Sebastià Hernández, director general de Bimyou, va remarcar que és essencial definir un pla de negoci estratègic abans de començar a exportar a un mercat estranger, mentre que Sergi Belmonte, director general i fundador de Akrovalis, va animar els assistents a participar a fires internacionals com una manera d’establir contactes que faciliten l’entrada al mercat.

El president de la delegació de Pimec al Maresme-Barcelonès Nord, Joan Pera, va destacar en el discurs de clausura que obrir-se a nous mercats internacionals empeny a les empreses a perfeccionar els seus productes i serveis: "Quan vas fora comences a competir amb els millors, i això t’obliga a superar-te com a empresa”.