Dos estudiants de màrqueting organitzen un grup focal amb una desena de professionals destacats del sector turístic

Lluc Colomo i Marcel Cierco, estudiants del Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals del TecnoCampus, van organitzar el passat divendres 17 de febrer un grup focal amb deu professionals rellevants del sectors turístic i hoteler de Catalunya. La sessió s’emmarcava dins del seu Treball Final de Grau, relacionat amb el producte Guestin, un sistema de comunicació per al sector turístic que integra tots els canals, com per exemple pantalles tàctils, cartellera digital, wifi, televisió o aplicacions mòbil.

La sessió es va dividir en dues parts, la primera es va dedicar a detectar les necessitats actuals del sector turístic, mentre que a la segona es va dur a terme un dinàmica per fer una prova de mercat de l’eina Guestin, pensada per millorar la comunicació entre els hotels i els seus clients. “L’objectiu general de la sessió era conèixer les valoracions de persones representatives del sector turístic per acabar de definir el marc teòric del nostre treball”, comenta Colomo.

A la sessió hi van participar Marta Ribas, tècnica de pomoció turística de DO Alella; Miquel Homs, director de l’Hotel Atenea; Pere Aragonès, director de Golden Hotels; Joan Cama, director d’Illa Fantasia; Ferran González, director de Tourism & Leisure Development; Xavier Catà, fundador de Valuatravel; Josep Maria Bagudà, director del Grup Serhs; Mateu Casals, director de l’Hotel Terramar; Miquel Trapé, assistent de presidència de GHT Hotels i Rosa Mulet, directora de GHT Hotels. Ambdós estudiants consideren que reunir aquests professionals del sector turístic segurament no hagués estat possible sense el suport dels professors de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa.

Pel que fa al producte Guestin, Cierco comenta que una de les principals conclusions que ha extret de la sessió és que “quan es parla de comunicació digital hotel-hoste, les aplicacions mòbil per si soles no funcionen”. "Serà emocionant veure en els propers anys la renovació que inevitablement vindrà en el sector hoteler”, afegeix. Lluc Colomo i Marcel Cierco s’encarreguen de l’estratègia de comercialització de la marca Guestin des de DirCom Marketing, empresa que han creat juntament amb Jordi Sánchez, també estudiant del TecnoCampus, i Xavier Giralt, amb més de vint anys d’experiència en el sector de la tecnologia i soci de l’empresa AMIProjects. Des del novembre del 2016 l’empresa està allotjada a la incubadora del parc empresarial i tecnològic del TecnoCampus, on el proper divendres 24 de febrer tindrà lloc una segona sessió que seguirà la mateixa dinàmica.