Un graduat en Mitjans Audiovisuals presenta el seu projecte al Pitching Audiovisual

Marc Herrero, graduat en Mitjans Audiovisuals al TecnoCampus el curs passat, ha participat recentment al Pitching Audiovisual, que permet a nous graduats entrar en contacte amb productores i endinsar-se en el sector. La iniciativa s’emmarca dins de la Setmana del Talent Audiovisual, celebrada del 20 al 23 de novembre al CCCB, que organitzava per quart any consecutiu el Clúster Audiovisual de Catalunya.

Un total de tretze estudiants de diverses universitats es van asseure, un per un, amb els representants d’empreses líder del sector audiovisual de Catalunya, com BrutalMedia, Filmax i Minoria Absoluta, entre d’altres. 

Vas participar al pitching audiovisual dins de la Setmana del Talent que organitza el Clúster Audiovisual de Catalunya amb Fanàtics. Parla’ns sobre el projecte...
El meu Treball de Final de Grau era un documental sobre els fans de Sopa de Cabra, i després des del grau em van proposar participar al Pitching Audiovisual. Com que havies de presentar-te amb una idea que estigués en preproducció, producció o que anés a començar la postproducció i el meu treball ja l’havia acabat, vaig pensar a fer una adaptació del documental, convertint-lo en un programa de televisió on cada capítol del programa se centrés en els fans d’una banda en concret.

I com va néixer la idea del TFG?
Soc molt fan de Sopa de Cabra, però també de Bruce Springsteen, i la idea va sorgir de la confluència d’aquestes dues coses. Per una banda, vaig veure un documental crowdsourcing titulat Springsteen and I (2013), on els fans del cantant s’autogravaven explicant bogeries, anècdotes i experiències. Per l’altra, fa dos anys vaig anar a un concert de Sopa de Cabra a Menorca i vaig conèixer uns fans mallorquins que havien vingut expressament per veure el concert i que també havien seguit al grup per tot Catalunya, i fins i tot havien volat a Londres. Aquesta trobada em va servir per veure com a partir d’anècdotes i bogeries com les que em van explicar aquells fans podia néixer un documental.

I quin és l’objectiu del documental?
El documental vol mostrar la relació entre l’ídol i el fan, una relació de necessitat ja que un sense l’altre cap dels dos tindrien sentit. També em sembla molt interessant reflexionar sobre com a partir d’un ídol es crea una comunitat de fans, i com aquestes comunitats s’organitzen. I per últim, fer un homenatge a tots els seguidors de la banda Sopa de Cabra i reivindicar la figura del fan com a temàtica audiovisual.

Com valores que des del grau pugueu participar en activitats que us connecten directament amb professionals del sector?
Realment és molt positiu, vius certa tensió quan estàs allà a la taula davant de tretze productors destacats del món audiovisual, però la veritat és que és un regal que puguin proposar-nos per anar a llocs com a aquest. En el meu cas, després del pitching van haver-hi productores interessades en el meu projecte. Quan sortim de la universitat a vegades és complicat trobar algú que t’obri una porta al món professional i en aquest sentit, aquesta experiència ha estat una gran oportunitat per conèixer gent del sector i que et puguin ajudar a tirar endavant un projecte personal.

Els estudiants d'últim curs ja estan preparant el seu Treball de Final de Grau, alguna recomanació?
Sobretot els hi diria que treballin molt i que busquin un tema que els apassioni. Sé que sembla molt tòpic però la veritat és que acabes dedicant-li moltes hores, i més si fas el Treball de Final de Grau sol, com va ser el meu cas.

Et vas graduar el juliol passat en Mitjans Audiovisuals. Com ha estat l’entrada al mercat laboral?
Vaig començar unes pràctiques el curs passat a Minoria Absoluta i després d’acabar les pràctiques em van oferir un contracte laboral, i des de llavors treballo allà com a auxiliar de producció. La veritat és que estic molt content i estic guanyant molta experiència, que a vegades és el més difícil d’aconseguir un cop acabes el grau: que algú t’obri la porta perquè et puguis seguir formant. Per això, recomanaria els estudiants que si poden busquin pràctiques, ja que al final aquesta és la manera que el sector et pugui conèixer i que puguis posar un peu dins de la indústria.